جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
منصور فرجی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرجی با اشاره به اجرای طرح جهاد تربیتی اخلاقی از سوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، این طرح را بسیار مفید دانست و گفت: اگر مدیران و اساتیدی که به مباحث تربیتی و اخلاقی اهمیت بیشتری می دهند، شناسایی و فعالیت و برنامه های آنها ارزش گذاری شود، بهتر می توان نتیجه گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به اجرای طرح جهاد تربیتی اخلاقی از سوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور، گفت: طرح خوب و مفیدی از سوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه دسته بندی و ابلاغ شده و دارای نکات قابل اهمیت در مسائل تربیتی، اخلاقی و مشاوره ای است.

 مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به تقویت طرح، پیشنهادهایی را برای بهتر شدن طرح ارائه و ادامه داد: اگر بتوانیم در نیم سال اول، طرح تربیتی و تهذیبی را در مدارس عملیه در اولویت برنامه ها قرار دهیم و یا همان طرح اختبار و تثبیت را که در تابستان برگزار می شود، تا نیم سال اول تحصیلی یا همان ترم تحصیلی ادامه دهیم، قطعا شاهد ثمرات بهتری در مدارس از در مورد بحث اخلاقی و تربیتی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: مسئله دیگر در موضوع تقویت طرح، معیار و ارزش گذاری اساتید و مدیران در بحث اخلاقی است؛ اگر مدیران و اساتیدی که به مباحث تربیتی و اخلاقی اهمیت بیشتری می دهند، شناسایی و فعالیت و برنامه های آنها ارزش گذاری شود، بهتر می توان نتیجه گرفت.

 مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان این که از جمله دلایل بی نتیجه ماندن مباحث تربیتی و یا کم ارزشی آن، توجه بیشتر مدیران و اساتید به موضوع آموزش است، گفت: معیار گذاری می تواند این مشکل را برطرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی عنوان کرد: دیگر مسئله تقویت طرح که لازم  است لحاظ شود، هم فکری، هم افزایی و وحدت نظر و رسیدن به نقطه مشترک اساتید و مدیران در مباحث اخلاقی و تربیتی و رسیدند است، متأسفانه بعضی از اساتید در مباحث اخلاقی نگاه مثبتی نیست و نظرات دارای تضاد است و نتوانسته اند به برنامه واحدی برای ارائه برسند.

 وی، مهمترین برنامه اجرا شده از سوی مدیریت حوزه علمیه کاشان را، شناسایی اساتید اخلاق، انتخاب موضوعات اخلاقی برای ارائه در کلاس، برگزاری دورهای برای آشنایی و ارائه مباحث تربیتی برای اساتید و برگزاری دوره های مشاوره برای اساتید عنوان کرد.

انتهای پیام  40/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha