جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اسرائیل در پی قطع کمک های مالی به خانواده های زندانیان فلسطینی است

حوزه/مقامات رژیم صهیونیستی قصد دارند قانونی را در کنست به تصویب برسانند که بر اساس آن، دولت فلسطین اجازه نداشته باشد به خانواده های فلسطینیان زندانی، شهدا و معلولین در جنگ با اسرائیل کمک مالی پرداخت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از المانیتور، کنست اسرائیل به دنبال تصویب قانونی است تا براساس، مانع از پرداخت کمک های مالی فلسطینیان به زندانیان سیاسی، شهدا و خانواده های آن ها شوند.

مقامات رژیم صهیونیستی این قانون را 9 ژانویه در کنست ارائه کرده اند که در صورت به تصویب رسیدن آن، تهدید اقتصادی فاجعه باری علیه خانواده های بیش از 6 هزار و 500 زندانی در اسارتگاه های اسرائیل و عده بی شماری فلسطینی و خانواده هایی است که در جنگ با رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده یا قطع عضو شده اند محسوب می شود. در صورت تصویب این قانون، کمیسیون امو بازداشتی ها و بازداشتی های سابق فلسطین از این پس اجازه نخواهد داشت کمک مالی به این زندانیان و خانواده های آن ها برساند.

در این میان عصمت منصور، تحلیلگر امور سیاسی در سرزمین های اشغالی فلسطین به خبرنگاران گفت: حتی اگر این قانون به تصویب برسد آن ها نخواهند توانست به صورت موفقیت آمیز آن را به اجرا بگذارند.

وی گفت: غیرممکن است که مقامات فلسطینی قادر به جلوگیری پرداخت ها باشند چرا که این عمل منجر به قیام در میان مردم خواهد شد.

باج گیری اسرائیل از مقامات فلسطینی

منصور در ادامه افزود: همه نشانه ها حاکی از این است که این قانون به تصویب خواهد رسید اما در این مورد بیشتر به نظر می رسد که این قانون هدفش باج گیری از دولت فلسطین باشد. همه می دانند که چنین حرکتی به اعتبار دولت فلسطین صدمه خواهد زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha