دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت السلام علیدادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علیدادی گفت: علی رغم اینکه اسلام خدمات چشمگیری به این کشور ارزانی داشت، اما حاکمان بعضا ظالم و خودفروخته، کشور را به عقب راندند و تاریخ گسترده و عمیق ایران را دچار چالش‌ها و مشکلات عدیده ای کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی، نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه کرمان، در مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام خمینی به میهن اسلامی گفت: ایران دارای قدمت و تاریخی طولانی است و در کل جهان تنها تعداد محدودی کشور وجود دارد که دارای قدمت تاریخی هستند که  ایران یکی از آنها است و این نشان از تمدن و فرهنگ ایران و ایرانیان دارد، البته این کشور با این قدمت، تلخیهای زیادی را در خود ثبت کرده و حاکمان ظالم در طول تاریخ ظلم‌ها و کشتارهای فراوانی بر این مردم روا داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در کرمان ادامه داد: زمانی این کشور متمدن، با اسلام بیگانه بود، اما زمانی که اسلام بر این کشور سایه افکند ایران متحول شد.

وی به خدمات اسلام به ایران اشاره کرد و گفت: یکی از نمونه‌های بزرگ‌ خدمات اسلام به ایران، ایجاد حق تحصیل برای مردم و از بین‌بردن تبعیض طبقاتی در تحصیل بود. این موضوع باعث ظهور امثال ابن سینا و خواجه نصرالدین طوسی شد و این مفاخر در سایه اسلام رشد کردند.

امام جمعه کرمان افزود: علی رغم اینکه اسلام خدمات چشمگیری به این کشور ارزانی داشت، اما حاکمان بعضا ظالم و خودفروخته، کشور را به عقب راندند و تاریخ گسترده و عمیق ایران را دچار چالش‌ها و مشکلات عدیده ای کردند.

 وی به تاریخ مبارزات علیه طاغوت اشاره کرد و اظهار کرد: در این کشور نیروهای مبارز و عدالتخواه که از اسلام دستور گرفته بودند تعدادشان زیاد بود، اما چرا نتوانسته بودند، انقلاب را رهبری کنند و آن را به سرانجام برساندد؟ اگر تاریخ مشروطه را ببینیم متوجه میشویم که در مشروطه آن گونه بیگانه نفوذ کرد که بین مشروعه و مشروطه اختلاف افتاد و سرانجام نه تنها قانون حاکم نشد بلکه استبداد حاکم شد.

نماینده ولی فقیه در کرمان در رابطه با مبارزات امام خمینی(ره) گفت: جنس انقلاب امام خمینی و یارانش با جنس همه مبارزات قبلی متفاوت بود و اگر بخواهیم بدانیم امام چه کرد باید اولا تاریخ قبل از انقلاب را بررسی کنیم و ثانیا شخصیت ایشان را مورد بررسی قرار دهیم.

وی، اولین ویژگی امام را خودسازی دانست و تصریح کرد: ایشان با خودسازی کامل پا به عرصه گذاشته بود  وهم در فقه فقیهی بزرگ بود، هم در عرفان و سلوک عارفی شهید بود، هم در مدیریت و سیاست شخصیتی تیزهوش و بی‌نظیر بود و هم با دقت نهضت‌ها و ‌جریانات مبارز قبلی، را مورد مطالعه قرار داده بود.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه کرمان افزود: امام هم خود را خوب ساخته بود و هم توانسته بود به معنای واقعی کلمه خود را آماده کند تا در صحنهای بس خطرناک وارد شود و از این صحنه با پیروزی بیرون آید.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی، ویژگی دیگر امام را شناخت درست از مردم دانست و گفت: امام(ره) مردم را و اعتماد به مردم را خوب می‌دانست، و لذا بعد از خداوند که آن را در همه صحنه‌ها حاضر و‌ ناظر می‌دانست به مردم امید جدی داشت.

وی به ویژگی دیگر امام راحل  اشاره کرد و اظهار کرد: نکته دیگر شخصیت امام، اخلاص و‌ خداترسی با تمام وجود ایشان بود. ایشان خدا را با تمام‌ وجود در تمام ‌لحظه های زندگیش احساس می‌کرد.

امام جمعه کرمان، ویژگی چهارم امام(ره) را محبوبیتش بین اقشار مختلف مردم دانست و بیان داشت: ویژگی دیگر امام خمینی محبوبیت بالایش میان عموم مردم بود که با اینکه نظام شاهنشاهی او را تبعید کرد ولی در قلب مردم جا داشت.

وی، محبوبیت امام(ره) میان مردم را رمز پیروزی انقلاب دانست و افزود: از روزی که انقلاب کلید خورد دشمن و رژیم پهلوی با همه برنامه‌ها و تلاشهایی که داشت، نه یک نفر از یاران امام را کم ‌نکرد که بلکه روز به روز بر آن افزود و کار به جایی رسید که در ۲۲ بهمن سال پنجاه و هفت انقلاب به پیروزی رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha