شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات با امام جمعه تاکستان

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: رفتار اغتشاشگران نشان می‌دهد که کاملاً مدیریت شده بوده است و عده‌ای آنها را هدایت می‌کردند، اگر آنها به علت گرانی اغتشاش کرده بودند، لزومی نداشت به مراکز مذهبی و حوزه علمیه هجوم بیاورند، مگر دلیل گرانی در جامعه طلاب ۱۷ یا ۱۸ ساله هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی، در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با طلاب و اساتید تاکستان، با بیان اینکه حوادث روی داده در اغتشاشات اخیر جای تحلیل بسیاری دارد، گفت: روز 9 دی اغتشاشگران در شمال شهرستان تاکستان اعلام تجمع کرده بودند، ولی برگزار نشد و در روز 10 دی ماه بار دیگر در یکی از میدان‌های وسط شهر اعلام تجمع می‌کنند و عده‌ای نیز جمع می‌شوند.

وی بیان کرد: اغتشاش‌گران شروع به پیاده‌روی و شعار دادن می‌کنند و از جلوی دفتر امام‌جمعه شهرستان عبور می‌کنند و تا نزدیکی فرمانداری که حدود 900 متر تا دفتر امام‌جمعه فاصله دارد حرکت می‌کنند.

امام جمعه تاکستان ادامه داد: جلوی فرمانداری کسی فریاد می‌زند که به دفتر امام‌جمعه هجوم بیاورند، این رفت و برگشت نشان می‌دهد که این حرکت کاملاً مدیریت شده است. آنها اقدام به تخریب دفتر امام جمعه کرده و سپس اعلام می‌کنند که به حوزه علمیه حمله ور شوند.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی ادامه داد: طلبه‌های مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی حدود 17 تا 18 ساله هستند و 80 نفر از این طلبه‌ها مجرد و در مدرسه اقامت داشتند. اغتشاش‌گران ابتدا رعب و وحشت ایجاد کرده و شروع به تخریب درب و پنجره می‌کنند و سپس مدرسه را آتش می‌زنند. در این حادثه تمام اسناد امتحانات و مدارک طلاب آتش می‌گیرد و سپس به طبقات رفته و حجره طلبه‌ها را به غارت برده و سپس آتش می‌زنند. همچنین شش ماشین و تعدادی موتور و دوچرخه نیز توسط اغتشاش‌گران به آتش کشیده می‌شود.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: رفتار اغتشاشگران نشان می‌دهد که رفتار آنها کاملاً مدیریت شده بوده است و عده‌ای آنها را هدایت می‌کردند. اگر آنها به علت گرانی اغتشاش کرده بودند، لزومی نداشت به مراکز مذهبی و حوزه علمیه هجوم بیاورند، مگر دلیل گرانی در جامعه طلاب 17 یا 18 ساله هستند.

وی همچنین از حمایت‌های مرکز خدمات حوزه از مدرسه علمیه تاکستان بعد از اغتشاشات اخیر قدردانی کرد.

 در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین ربانی توضیحاتی در مورد رسالت و فعالیت‌های مرکز خدمات و همچنین رویکردهای جدید این مرکز ارائه کرد.

وی با بیان اینکه روحانیون در عصر ما هم مظلوم هستند و هم محروم گفت: روحانیون مظلوم هستند از این جهت که مردم تصور می‌کنند که زندگی راحتی دارند و مظلوم هستند برای اینکه در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند.

رئیس مرکز خدمات بیان کرد: مردم تمام روحانیون را با تعداد اندکی که مسئولیتی دارند یا شاغل هستند مقایسه می‌کنند درحالی‌که اکثر روحانیون تنها به شئون طلبگی مشغولند و درآمدی جز شهریه ندارند.

وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات در تلاش است که خدماتش هدفمند با اهداف حوزه باشد گفت: مرکز خدمات پشتیبان آرمان‌ها، مأموریت و رسالت روحانیت است و دستیابی به این هدف موجب شده است که خدمات مرکز هدفمند با اهداف حوزه باشد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha