شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام زمانی فرد

حوزه/ اگر حوزه های علمیه در جریان انقلاب نقش آفرینی نمی کردند بدون شک اسلامی بودن آن به فعلیت نمی رسید و نقش حوزه های علمیه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش چشمگیر و اثرگذاری بود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی زمانی فرد، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد با بیان این که مردم انقلابی توانستند تا همه این عوامل را تحت رهبری حضرت امام راحل(ره) پیش ببرند، خاطر نشان کرد: اگر حوزه های علمیه در جریان انقلاب نقش آفرینی نمی کردند بدون شک اسلامی بودن آن به فعلیت نمی رسید و نقش حوزه های علمیه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش چشمگیر و اثرگذاری بود.

وی با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی، علت اصلی پیروزی انقلاب را اسلامی بودن آن دانست و گفت: مکتب و تفکر اسلام این انقلاب را رقم زد و قدرت ایمان و اسلام موجب غلبه مسلمانان بر همه مخالفان شد.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان با بیان این که امام خمینی(ره) در جریان پیروزی انقلاب توانستند به عنوان فقیه جامع الشرائط دیدگاه های اسلام سیاسی و انقلابی را به خوبی در جامعه اسلامی پیاده کنند، تصریح کرد: حرکت واحد و متحد مسلمانان توام با مردمی بودن به عنوان دو ویژگی و خصیصه مهم سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی فرد با بیان این که روحانیون به عنوان بازوان اجرایی رهبری انقلاب به خوبی توانستند در جریان انقلاب اهداف رهبری را در جامعه پیاده سازی کنند، بیان کرد: همت و جهاد روحانیون نقش چشمگیری در پیروزی این انقلاب داشت.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت دشمن شناسی، آن را به عنوان عامل مهم و اثرگذار در راستای شناخت نقشه ها و توطئه های دشمنان و به دنبال آن، عاملی مهم در استمرار دستاورد های انقلاب دانست و گفت: امروز نیز همه باید دشمن شناس باشند و بدانند استکبار در پسِ شکست های متحمل شده، ساکت نخواهد نشست.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم درک شعارها و اهداف انقلاب و تبیین آن برای نسل جوان ابراز کرد: عملیاتی کردن شعارهای انقلابی نقشی بارز در راستای استمرار دستاورد های انقلابی داشته چراکه علت محدثه انقلاب، علت مبقیه آن نیز هست.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی فرد با بیان این که باید یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس را زنده نگاه داشت، چراکه این تجدید خاطره آنان در نسل جوان انگیزه و روحیه ایجاد می کند، بیان کرد: زنده نگاه داشتن یاد انقلاب سبب می شود تا نسل جدید با فداکاری ها و ایثارگری ها اشنا شوند که این در حفظ و استمرار انقلاب و پاسداشت خون شهدا ارزش بسزایی دارد.

انتهای پیام/313/25 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha