جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ هشتمین همایش بانوی با فضیلت استاد طاهایی با حضور شخصیت های حوزوی مدارس علمیه خواهران خراسان رضوی ومعرفی پژوهشگران برتر چهارشنبه ۱۸ بهمن در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) برگزار می گردد.

منور شایسته خوی، مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون برگزاری هشتمین همایش بانوی با فضیلت، استاد طاهایی (ره)و موسس این مدرسه، گفت: هدف از این همایش و بزرگداشت بعد از رحلت استاد طاهایی معرفی چهره های شاخص و تاثیرگذار در جامعه بانوان است.

وی در این باره افزود:هدف دیگر این همایش شاخص سازی اندیشه ای و رفتاری در جامعه زنان می باشد که می توان نسل امروز را با اندیشه و سبک زندگی بانوان فاضل از جمله استاد طاهایی(ره) آشنا کرد.

دبیر همایش بانوی با فضیلت، استاد طاهایی، با بیان اینکه 100 مقاله علمی به موضوع شیعه شناسی و مطالعات زنان برای این همایش دریافت شده است، گفت: ارائه  چند مقاله برتر، نمایش کلیپ تهیه شده از فعالیتهای پنجاه ساله مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)، معرفی تازه های نشر و رونمایی از کتاب های چاپ شده از دیگر برنامه های این همایش است.

وی افزود:  در حاشیه برنامه می توان به برپایی نمایشگاهی با موضوع "خطبه 76 نهجالبلاغه" که با استناد به آیات قرآن و صحبت های استاد طاهایی(ره) به معرفی ویژگی های سالکان قرب الی الله، می پردازد، اشاره کرد.

مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) خاطر نشان کرد: این همایش که همزمان با  دهه فجر برگزاری می شود، به  بیان سیره اخلاقی و مبارزاتی استاد طاهایی در دوران  ستم شاهی و فعالیت های سیاسی ایشان توسط اولین طلاب این مدرسه بیان می شود.

گفتنی است، همزمان با هشتمین سالگرد درگذشت، فاطمه سیده خاموشی (طاهایی) موسس مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) برای بانوان مشهد و از اساتید برجسته حوزه علمیه خواهران درسطح  کشور، همایش «بانوی با فضیلت استاد طاهایی» روز چهارشنبه 18 بهمن ماه سال جاری با حضور شخصیت های حوزوی مدارس علمیه خواهران در محل مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/313/24

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha