سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام معبودی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: امام(ره) جایگاه و اهمیت ویژه ای برای نسل جوان قائل بود و در این زمینه سخن بسیار مهم و روشنگرانه ای داردو در جایی که با این مضمون می فرماید «آنهایی که می خواستند ما را غارت کنند، تلاش کردند که جوان های ما را بی تفاوت بار بیاورند»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، امروز در جمع کارکنان سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر، به نقش حضرت امام خمینی (ره) در شکل گیری انقلاب اشاره کرد و گفت: امام خمینی منشور توسعه در کنار برادری و برابری را در ایران اسلامی بنا نهاد.

وی افزود:  بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی ایران تلاش کرد در دهه اول انقلاب نظریه انقلاب اسلامی را برای تحکیم بیشتر میان قدرت و ملت ارائه نماید. حضور مجاهدانه و فعالانه امام در این عرصه نه تنها نظریه انقلاب اسلامی را در ایران گسترش و رواج داد، بلکه آن را تبدیل به یک قدرت نوظهور جهانی کرد.

وی ادامه داد: امام راحل فداکاری شیعیان در راه مبارزه با ظلم و فساد برای اهداف مقدسه اسلامی به‌ویژه در راه حفظ قرآن و اسلام را،  مایه افتخار و عزت و آبروی مسلمین به‌ویژه ملت شریف ایران دانسته و با تأسی به دستورات قرآن و سنّت رسول اکرم (ص) و سیره امامان معصوم پای در میدان مبارزه نهاد.

حجت الاسلام معبودی افزود: امام(ره) جایگاه و اهمیت ویژه ای برای نسل جوان قائل بود و در این زمینه سخن بسیار مهم و روشنگرانه ای داردو در جایی که با این مضمون می فرماید «آنهایی که می خواستند ما را غارت کنند، تلاش کردند که جوان های ما را بی تفاوت بار بیاورند». این مساله نشان می دهد که در باور جامعه شناختی امام نسل جوان یکی از عوامل تعیین کننده سمت و سوی حرکت هر جامعه ای به شمار می آید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین بیان داشت: انقلاب اسلامی در قدم اول جوانان باورمند و متدین تربیت کرد، چرا که رهبری انقلاب باور داشت که اگر در روح جوانان تغییر ایجاد نشود نمی توان به پیروزی انقلاب دلگرم بود و انقلاب را پیروز دانست.

وی اظهار کرد: جوانان باید بدانند تا معنویت و عقیده به توحید و معاد در کسی نباشد، محال است از خود بگذرد و در فکر امت باشد. امام(ره) بر اساس این محور تلاش کرد تدین و خدامحوری را در جوانان زنده کند که این بذر ثمر داد و امروز شاهد صدها هزار جوان متدین در گوشه و کنار ایران اسلامی و دنیای اسلام هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha