شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام موینی

استاد حوزه علمیه قزوین بر لزوم تبیین ابعاد شخصیتی و قیام حضرت امام خمینی (ره) از سوی روحانیون و مبلغین حوزه های علمیه برای نسل نوجوان و جوان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی موینی، امروزدر جمع ائمه جماعات شهرستان محمدیه که در دفتر امام جمعه این شهر برگزارشد، ضمن تبریک ایام دهه مبارکه فجر وتسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به مسئله حجاب و عفاف و الگو گیری بانوان جامعه از زهرای اطهر(س) اشاره کرد و گفت: یکی از اساسی ترین عواملی که باید به وسیله آن سبک زندگی خود را اصلاح کنیم، الگو گیری از شیوه زندگی معصومین و ائمه اطهار(ع) بوده و زنان جامعه نیز باید حضرت زهرا (س) را به عنوان الگوی برتر خود انتخاب و از ایشان پیروی نمایند.

وی ادامه داد:  مقام معنوی حضرت زهرا (س) مقامی است که بزرگان و علمای دین ما در ادوار مختلف نسبت به عظمت آن سخن گفته و به تبیین آن پرداخته اند و در عین حال بر این مطلب تأکید نموده اند که این مقام بسیار عظیم بوده و به سادگی نمی توان به درک کامل این حقیقت الهی رسید تا آنجا که شخصیت بی نظیر، عارف و ممتاز و معاصری همچون امام راحل(ره) فرمودند: «من در رابطه با حضرت صدیقه کبری(س) خود را قاصر می دانم که ذکری بکنم.

استاد حوزه علمیه قزوین در ادامه ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدا و امام خمینی (ره) به ابعاد شخصیتی این عالم فقیه و برجسته اشاره کرد و بیان داشت: امام خمینی(ره) به محرومان جهان، مسلمانان و پیروان ادیان الهی کرامت بخشیده است،  و امروز تفکر و اندیشه امام راحل، ترس از قدرت‌های پوشالی را از بین برده است.

حجت الاسلام والمسلمین موینی اظهار کرد: امام خمینی برای تشکیل امت واحده، تمام مرزهای سیاسی و جغرافیایی را در نگاه خود شکست و تمام توجه ایشان به اسلام و مصالح مسلمانان بود   الگویی را به وجود آورد که توانست ارزش‌های اسلامی را با دستاوردهای عصر کنونی سازگار سازد.

وی بر لزوم تبیین ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) از سوی روحانیون و مبلغین حوزه های علمیه برای نسل نوجوان و جوان تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha