جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ملکی

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی العالمیه اصفهان از برگزاری نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری و اختتامیه بیست و سمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید ابراهیم ملکی، پیش از ظهرامروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، به منظور تشریح بیست وسومین جشنواره  قرآنی و حدیثی المصطفی که  به همراه نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری برگزار می شود، اظهار کرد:  دهه فجر با فاطمیه متقارن شده که این خود پیام های زیادی دارد.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست از حریم ولایت رسالتی بود  که حضرت زهرا(س)  جان خود را در این راه دادند، گفت: اسلام ناب و سیره نبی اکرم(ص)  پس از رحلت  پیامبر و شهادت حضرت زهرا(س)، به سمت و سوی انحراف رفت، برهمین اساس حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با قیام خود و نثار جان خود و اهل بیتش تمام معادلات را برهم زد .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اصفهان تصریح کرد: اهل بیت(ع) با تمام وجود ایستادند تا پرچم اسلام برافراشته باشد. بعد از جنگ جهانی دوم عرصه ای به وجود آمد که ابرقدرت ها جهان را با سه شاخصه مقام، قدرت و ثروت جهان را به دو بلوک شرق و غرب تقسیم کردند.

وی افزود: در این تقسیم بندی دین جایگاهی نداشت تا زمان به امام راحل رسید  و براساس دین داری، نظامی تدوین کرد  که تمام معادلات را برهم زد و با هدف احیای اسلام ناب، انقلاب اسلامی را پیروز کرد.

حجت الاسلام ملکی عنوان کرد: در کنار امام راحل مردان آهنین چون ملت ایران بودند که رژیم شاهنشاهی را بیرون کردند، شروع انقلاب اسلامی متعلق به  ایران بود، ولی در ادامه انقلاب و آرمان های آن به جهان صادر شد و ملت های مظلوم و آزادی خواه این پیام را دریافت کردند.

وی تاکید کرد: جامعه المصطفی العالمیه  پرچم دار نشر  گسترش اسلام ناب در کل  جهان اسلام است  و مخاطبین  المصطفی با پشتوانه مراجع  و در راس آنها رهبر معظم انقلاب وظیفه دارند این پرچم را در همه جهان برافراشته نگاهدارند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اصفهان با تاکید براینکه امروزه با  هدایت های مقام معظم رهبری، المصطفی پرچمدار اسلام ناب در بیش از 70 ملیت و کشورها است،  دشمنان  اکنون از این نشر و توسعه اسلام ناب نگران و ناراحت هستند، جامعه المصطفی برخاسته از حوزه های علمیه و برآمده از افکار واندیشه های اهل بیت است.

وی  خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی دستاورد انقلاب اسلامی است  که نام قرآن و اهل بیت(ع) را در سطح جهانی نشر داده است؛ المصطفی در زمینه تعلیم و تربیت طلاب غیرایرانی  در داخل و خارج از کشور  فعالیت دارد به نحوی که تاکنون بیش از 60 هزار نفر از 130 کشور جهان از این موسسه آموزشی فارغ التحصیل شده اند.

حجت الاسلام ملکی یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 40 هزار نفر در داخل و خارج از کشور در جامعه المصطفی العالمیه مشغول به تحصیل علوم حوزوی هستند و طلاب غیرایرانی در  بیش از 180 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، و سطح یک تا پنج حوزه علمیه تحصیل می کنند.

وی ابراز کرد: هویت جامعه المصطفی العالمیه یک هویت دینی و حوزوی است و در حال حاضر  در 70 کشوردنیا نمایندگی دارد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اصفهان ادامه داد: این دوره ها شامل هم دوره های بلند مدت و هم کوتاه مدت است و بیش از 20 هزار نفر از 100 ملیت دورهای کوتاه مدت را گذرانده اند، آنها به زبان خود در حوزه آموزش می بیند و به کشور خود بر می گردند.

وی در خصوص فعالیت های جامعه المصطفی در اصفهان اظهار داشت: جامعه المصطفی اصفهان بیش از یک دهه تاسیس شده و امروز بیش از 800 دانش پژوه داردهمچنین این مرکز دارای  14 گروه علمی تربیتی ، 15 تشکل فرهنگی  و 9 انجمن علمی دارد و تاکنون بالغ بر 2 هزار نفر از 50 ملیت جهان در این واحد آموزش دیده اند.

حجت الاسلام ملکی در پایان از میزبانی جامعه المصطفی اصفهان برای برگزاری مراسم اختتامیه بیست و سمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث به همراه مراسم نکوداشت  آیت الله العظمی مظاهری با مشارکت تمامی نهادهای دینی و حوزوی استان چون حوزه علمیه اصفهان، سازمان تبلیغات اسلامی اداره ارشاد، دفتر تبلیغات اسلامی و .. در روز 26 بهمن ماه در سالن اهل بیت اصفهان خبر داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha