پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آيين افتتاحيه روزهاي فرهنگي ايران در عشق‌آباد

حوزه/ آيين افتتاحيه روزهاي فرهنگي ايران در عشق‌آباد با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ابوذر ابراهيمي‌تركمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنراني خود در آيين افتتاحيه روزهاي فرهنگي ايران در عشق‌آباد، با تأكيد بر اينكه ايران و تركمنستان دو كشور برادر و دوست هستند كه هيچگاه در روابط گرم و دوستانه‌شان خللي ايجاد نشده است، گفت: رؤساي جمهور محترم دو كشور جناب آقاي قربان‌قلي بردي‌محمدوف و جناب آقاي دكتر حسن روحاني، هممواره به تداوم اين دوستي‌ها تأكيد دارند.

وي افزود: برنامه روزهاي فرهنگي ايران و تركمنستان به لطف مهربانانه رييس جمهور محترم تركمنستان جناب آقاي قربان‌قلي بردي‌محمدوف برگزار شده است. من به نمايندگي از دولت جمهوري اسلامي ايران سپاس صميمانه و عميق خود را به ايشان ابراز مي‌كنم.

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي همچنين با بیان اينكه فرهنگ همواره حلقه اتصال دو ملت ايران و تركمنستان بوده است، گفت: دوستي و برادري ايران و تركمنستان هيچگاه نبايد دستخوش غفلت و نامهرباني شود.

ابراهيمي‌تركمان سپس خطاب به تركمن‌هاي حاضر در اين آيين ادامه داد: امروز هنرمندان كشور من نه با پا؛ بلكه با دل خود به سرزمين شما آمده‌اند تا با زبان دل، فرهنگ و دوستي و مهرباني مردم ايران را به شما هديه كنند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي سخنانش را اينگونه پايان داد: رهبر معظم جمهوري اسلامي ايران حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مدظله العالي) مرزهاي دو كشور ايران و تركمنستان را مرزهاي دوستي ناميده‌اند و دوست همواره شيريني را براي دوست آرزو مي‌كند. بر اين اساس با افتخار بيان مي‌كنم كه پايدار باد دوستي ايران و تركمنستان.

آيين افتتاحيه روزهاي فرهنگي ايران در تركمنستان بعد از ظهر چهارشنبه 18 بهمن‌ماه با حضور رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، وزير فرهنگ تركمنستان، هيأت فرهنگي و هنري از ايران و مديران بلندپايه فرهنگي تركمنستان، در محل كاخ مقاملار مركز فرهنگي دولتي تركمنستان، برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha