شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جشنواره اخلاق و مهربانی در ترکمنستان

حوزه/ در شب میلاد حضرت محمد(ص ) و امام جعفر صادق(ع)، جشنواره اخلاق و مهربانی در ترکمنستان افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در این جشن بزرگ که با حضور سيد محمد احمدي، سفیر و محمدجواد ابوالقاسمي، رايزن فرهنگي ايران در تركمنستان و مشارکت انبوه فارسی‌آموزان، معلمان رایزنی و معلمان مجتمع آموزشی سفارت كشورمان و دیگر عاشقان پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) برپا شده بود، برنامه‌های متنوعی اجرا شد.

اين مراسم جشن با قرائت کلام‌الله مجید توسط یکی از فارسی‌آموزان تركمن آغاز شد و در ادامه ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی ايران در تركمنستان درباره اهميت وحدت و همدلي همه مسلمانان سخن گفت و راه و رسم پيامبر اكرم(ص) و فرزندش امام جعفر صادق(ع) را بهترین نسخه شفابخش براي نجات بشريت دانست.

وي همچنين به جايگاه علمي و معنوي امام صادق(ع) اشاره كرد و جهان را وامدار خدمات و آموزه‌هاي علمي او دانست.

رايزن فر هنگي كشورمان در ادامه سخنانش دو بشارت به حاضران در جلسه داد؛ اول: رونمايي از آهنگ و نماهنگ شعر مختومقلي فراغي تحت عنوان «خدايا مارا ببخشا» كه در شأن و جايگاه  چهارده  معصوم(ع) سروده شده و با بهترين آهنگ و صدا و تصوير اجرا شده است، دوم: اعطاي گواهينامه فارغ‌التحصيلي به هفت نفر از فارسي‌آموزان در مقطع عالي با حضور خانواده‌هاي آنان.

در ادامه احمدي، سفير كشورمان در تركمنستان هم به اهميت ايام ولادت حضرت رسول(ص) اشاره و بيان كرد: وقتي ما براي جشن تولد خود و فررندان و ديگران اهميت مي‌دهيم، شايسته است كه بزرگ‌ترين جشن را براي پيامبر اكرم(ص) برگزار كنيم؛ چون او بزرگ‌ترين و محبوب‌ترين انسان نزد خداوند است و از همه  حق بيشتري بر گردن ما دارد.

احمدي همچنين همه حاضران به ويژه فارسي‌آموزان را به مطالعه بيشتر درباره زندگي و شخصيت و آموزه‌هاي پيامبر اكرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) توصيه كرد.

پس از آن مراسم رونمايي از آهنگ و نماهنگ شعر مختومقلي فراغي با عنوان «خدايا مارا ببخشا» آغاز شد و اين سروده زيبا براي حاضران پخش شد.

در این برنامه گروه‌های هنری در رشته‌های مختلف، برنامه‌های خود را اجرا کردند و گروه سرود رایزنی فرهنگي ايران هم با سرودهای جدید خود در سه نوبت، به این جشن بزرگ شکوه خاصی دادند.

همچنين فارسی‌آموزان با قرایت اشعار و مقاله‌هایی به زبان فارسی، ترکمنی و روسی، جلوه‌هایی از اخلاق و رفتار پیامبر رحمت(ص) و امام جعفر صادق(ع) را تبیین کردند.

در پايان نيز كارنامه و گواهينامه فارغ‌التحصيلي هفت نفر از فارسي‌آموزان ممتاز رايزني فرهنگي ايران تقديم و از برگزيدگان رشته‌هاي مختلف فرهنگي و هنري كه در اين جشنواره شركت كرده بودند، تقدير شد.

گفتني است؛ در حاشیه این جشن بزرگ نمایشگاهی از آثار برگزيده  مقاله‌ها، نقاشی و روزنامه دیواری‌های فارسی‌آموزان که هر یک دربردارنده پیام‌های ارزشمندی بود، به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha