جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قاضی عسکر

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه انقلاب اسلامی استقلال را برای کشور به ارمغان آورده است، گفت: ایران در عرصه‌های مختلف به برکت انقلاب اسلامی به خودکفایی رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر، در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به استقلال کامل دست‌یافته و در دنیا می‌ایستد و حرفش را می‌زند، اظهار کرد: سایر کشورها به نحوی تحت سلطه آمریکا و غیره قرار دارند حتی کشورهای اروپایی در مسئله برجام نمی‌توانند تصمیم مستقل بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت تصریح کرد: قبل از انقلاب افرادی بی‌اراده بر کشور حکومت می‌کردند که اجانب برای آن‌ها تصمیم و آن‌ها را عزل و نصب می‌کردند؛ خفقان بر جامعه حاکم، انتخابات فرمایشی و فساد و بی‌بندوباری درحال‌توسعه بود به‌نحوی‌که در برخی از شهرها تعداد مشروب‌فروش‌ها بیشتر از نانوایی‌ها بود.

وی با بیان اینکه جزو غنی‌ترین کشورهای جهان هستیم اما در آن زمان وابسته بودیم و عمال بیگانه در دولت، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بسیاری از وزارت خانه‌ها نفوذ کردند، خاطرنشان کرد: شاه این حقیقت را نادیده می‌گرفت و کار به‌جایی رسید که قانون کاپیتولاسیون تصویب شد و علاوه بر آن مأموران آمریکایی از دولت ایران حق توحش می‌گرفتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه در آن زمان مردم را به اجانب و سیاست‌های بیگانگان فروختند،‌ گفت: هیچ‌گونه آزادی در قبل از انقلاب وجود نداشت و رژیم پهلوی چهره‌های بزرگی چون شهیدان غفاری و سعیدی را زیر شکنجه به شهادت رساند و بسیاری از جوانان مسلمان انقلابی را سال‌های سال به شکنجه‌گاه برد و در این میان تلویزیون و رادیو و دانشگاه فاسد و در دست غرب‌زده و یا شرق‌زده‌ها بود.

وی به شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» اشاره و عنوان کرد: این شعار زمانی مطرح شد که کشور وابسته به بیگانگان بود اما این شعار به همت مردم و شهدا و درایت امام راحل (ره) و انقلابیون همراه ایشان، محقق شد و امروز کشور علی‌رغم تلاش آمریکا برای وابسته کردن ما به استقلال کامل دست‌یافته است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت به نقش آمریکا و غرب در ایجاد گروه‌های تروریستی همچون القاعده در منطقه اشاره و بیان کرد: گروه‌هایی چون داعش و النصره را نیز آمریکایی‌ها ایجاد کردند تا اجازه ندهند انقلاب اسلامی پس از ماجرای بیداری اسلامی، منطقه و جهان را در برگیرد.

وی به مناطقی از کشور که در زمان قاجار و پهلوی به دلیل بی‌کفایتی مسئولان از ایران جدا شد، اشاره و عنوان کرد: در مقابل به‌طور مثال رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با دستانی خالی در برابر صدام که تمام دنیا به او سلاح می‌داد جنگیدند و نگذاشتند استقلال کشور نقض شود و حتی یک وجب از خاک این سرزمین در اختیار دشمن باقی بماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسکر خاطرنشان کرد: بااینکه جنایات شرق و غرب متفاوت بود اما امام (ره) رفتار یکسانی با هر دو طرف داشت و حتی در دوران جنگ نیز حاضر نشد به شوروی باج دهد به‌نحوی‌که در دیدار وزیر امور خارجه آن کشور با ایشان که پاسخ‌نامه امام راحل (ره) را آورده بود، با رفتارشان نهایت ذلت را به این ابرقدرت تحمیل کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت افزود: ما درگذشته وابسته و واردکننده محض بودیم اما امروز در تمام عرصه‌ها مانند کشاورزی، صنایع و پتروشیمی، هوا و فضا، انرژی هسته‌ای، نانو فناوری، دانش‌های بنیادین، تولید دارو و غیره نه‌تنها خودکفا شده‌ایم بلکه به صادرات نیز می‌پردازیم و اگر بتوانیم فرهنگ خرید کالای ایرانی را در کشور گسترش دهیم به‌زودی به یک قدرت بزرگ در جهان تبدیل خواهیم شد کما اینکه هم‌اکنون نیز هستیم.

انتهای پیام/28/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha