پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مشهد

حوزه/ در راستای ارتقاء تعامل و همکاری های فعال و مؤثرعلمی و به منظور استفاده بهینه از توانمندی ها، امکانات و ظرفیت های موجود، تفاهم نامه ای میان جامعةالمصطفی العالمیه مشهد و بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منعقد و به امضای طرفین رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در جلسه ای که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مهدوی مهر، رئیس مجتمع آموزش عالی مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مرویان حسینی، مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و  اعضای شورای پژوهشی جامعةالمصطفی(ص) مشهد برگزار شد، تفاهم نامه همکاری در پنج ماده و 24 بند، با هدف ارتقاء تعامل و همکاری های فعال و مؤثرعلمی و به منظور استفاده بهینه از توانمندی ها، امکانات و ظرفیت های موجود میان طرفین امضا شد.
 
هدف ما ایجاد یک حرکت علمی مبارک و فزاینده است
 
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر ضمن ارائه گزارش مختصری از ظرفیت های علمی و پژوهشی المصطفی، اظهار داشت: قطعا ورود نام مبارک حضرت رضا علیه السلام به هر مجموعه باعث خیر و برکت است. همچنین بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس نیز بسیار مجموعه ارزشمندی است و امیدواریم که این تفاهم نامه بتواند باعث ایجاد یک حرکت علمی مبارک و فزاینده، تأمین کننده اهداف والای دو مجموعه و در خور شأن نام مبارک حضرت رضا علیه السلام و اهداف والای آن امام همام باشد.
 
المصطفی پرچمدار احیای تمدن اسلامی در دنیا است
 
در ادامه نیز حجت الاسلام  مرویان حسینی ضمن اشاره به فعالیت های ارزشمند المصطفی(ص) در اشاعه علوم اسلامی و احیای تمدن اسلامی مبتنی بر فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) و تأثیرگذاری این نهاد فاخر در عرصه بین الملل اذعان داشت: امروز نقش مؤثرعلمی و فرهنگی المصطفی در جای جای دنیا به واسطه طلبه های آن روز به روز در حال رشد و توسعه است و امروز المصطفی پرچمدار احیای تمدن اسلامی در دنیا است.
 
مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: با توجه ظرفیت مناسب موجود در المصطفی مشهد و بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی انعقاد این تفاهم نامه می تواند با بهره گیری از ابزار و توانمندی های موجود، تأثیرات عمیقی در احیای تمدن اسلامی، گسترش اندیشه های تشیع و اهداف انقلاب اسلامی و بررسی و تأمین نیازهای روز جهان اسلام داشته باشد.
 
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha