جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد قرائتی-رئیس ستاد اقامه نماز

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با پشتوانه الهی قدرت گرفت، گفت: نقاط ضعف هر عرصه، ناشی از دوری از تفکر انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، در جمع زائران و مجاوران بارگاه رضوی در ویژه‌برنامه درس‌هایی از قرآن با بیان اینکه قرآن تأکید می‌کند هر پناهگاهی جز خداوند، مانند تارعنکبوت سست است، اظهار داشت: شاه که غرب و دنیا در پشت سر او قرار داشتند گمان می‌کرد تکیه به غرب او را در برابر امام خمینی (ره) که در ظاهر هیچ پشتیبانی ندارد حفظ می‌کند اما 22 بهمن خلاف این تصور را اثبات کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: شاه قصد محو افکار و اعتقادات امام خمینی (ره) را داشت و در همین راستا به زندانی کردن و سپس تبعید ایشان اقدام کرد اما اراده خدا بر این قرار گرفت تا شاه که قدرت را در دست داشت باحالت گریه از کشور فرار کند و امام راحل (ره) که قدرتی نداشت، زمام حکومت را به دست بگیرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به خدا تکیه کرد و اعتقاد داشت خدا بزرگ‌تر از آمریکا و هر توطئه‌ای است، افزود: از آغاز نظام توطئه‌ها و دشمنی‌های فراوانی شامل ترورها، هشت سال جنگ تحمیلی، گروه‌های تروریستی، تحرکات تجزیه‌طلبانه و غیره علیه نظام برنامه‌ریزی و اجراشده که هیچ‌کدام به سرانجام نرسیده چراکه خدا حامی ما بوده و در این نظام و در وجود بنیانگذارش اخلاص وجود داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: ضعف‌ها و عیب‌هایی در کشور وجود دارد اما این امر دلیل نمی‌شود که از این نظام و رهبری دوری‌کنیم بلکه باید عیب‌ها را اصلاح کرد که برای این کار به همراهی و کمک مردم، بررسی برخی از قوانین و برخورد انقلابی با بعضی از افراد نیاز داریم.

وی با بیان اینکه انسان موجودی عاجز است که به دلیل محدودیت در عمر، مال، توان جسمی، علم و غیره احساس ضعف می‌کند و همواره به دنبال پناهگاهی است تا در پناه او آرام بگیرد، گفت: در این میان انسان مؤمن تنها به خدا پناه می‌برد و سایر انسان‌ها به شرک آلوده‌شده و به هر چیزی و هر پناهگاهی حتی مأمن‌های خیالی متوسل می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه برخی از پناهگاه‌هایی که انسان به آن روی می‌آورد در قرآن کریم اشاره‌شده است که به‌طور مثال می‌توان به مال و ثروت، فرزند، ایل‌وتبار، کاخ و ملک و شعار اشاره کرد و افزود: گاهی برخی از افراد به جایگاه و مدرک علمی خود پناه می‌برند درحالی‌که بسیاری از همین افراد با وجود جایگاه علمی‌شان دارای مشکلات فراوانی هستند؛ عده‌ای نیز به حزب و تشکیلاتی که عضو آن هستند تکیه می‌کنند و برخی نیز اسیر و جذب شعارها و حرف‌های زیبا اما دروغ می‌شوند.

وی با بیان اینکه عده‌ای اسیر هنر و قلمشان می‌شوند، بیان کرد: برخی مانند افرادی که خود را نژاد برتر می‌دانند به این پناهگاه و مأمن‌های پوچ و خیالی پناه می‌برند که این عده همچون یهودیانی هستند که عنوان می‌کردند قوم برگزیده بوده و مورد محبت و توجه خداوند هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: گاهی وقت‌ها انسان با توجه به این پناهگاه‌ها برای خودش برنامه‌ریزی می‌کند درحالی‌که اگر این محاسبات زیر نظر اسلام و اسلام‌شناس نباشد، شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/28/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha