شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، گفت: وادادگی و بازی در زمین دشمن، هیچ‌گاه نمی‌تواند پیشرفتی برای کشور و ملت را فراهم کند، از این رو بهترین راه ارتقاء قدرت و عزت ملی، تکیه به مردم و مقاومت در برابر جبهه کفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، امروز در جمع راهپیمایان آبادان، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: زنان و مردان آبادانی بزرگ‌ترین حماسه‌های تاریخ مانند حماسه ذوالفقاری را رقم زدند.

وی با بیان اینکه اوایل هجوم صدامیان به مرزها، منافقین، گروهک‌های کمونیسم و ملی‌گراها به‌صورت مسلحانه به آبادان آمدند، گفت: در روزگاری ‌که مردم و سپاه به دنبال یک صلاح بودند، بنی‌صدر بخش‌نامه داد که صلاح در اختیار مردم نباشد اما همان صلاح‌ها در اختیار گروهک‌های منافقین قرار گرفت.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: همان موقع اعلام کردیم که حضور گروهک‌های سیاسی در شهر ممنوع  است وگرنه برنامه این بود که بنی‌صدر آبادان و خرمشهر را در اختیار صدام قرار دهد.

آیت الله اراکی، بابیان اینکه در دوران بنی‌صدر یک‌قدم هم جلو نرفتیم، تصریح کرد: به‌خوبی در خاطر دارم، آن زمانی که آبادان محاصره بود از طرف بنی‌صدر دستور رسید که همه صلاح‌های سنگین را از شهرآبادان بیرون ببرید تا آبادان خلع صلاح شود! اما جلوی این موضوع را گرفتیم و اجازه ورود دشمن را ندادیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، در پایان با تأکید بر اینکه همه پیشرفت‌ها پس از عزل بنی‌صدر رخ داد، گفت: این مهم حاکی از آن دارد که وادادگی و بازی در زمین دشمن، هیچ‌گاه نمی‌تواند پیشرفتی برای کشور و ملت را فراهم کند؛ از این رو بهترین راه ارتقاء قدرت و عزت ملی، تکیه به مردم و مقاومت در برابر جبهه کفر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha