جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانواده

حوزه/ باید عوامل تقویت خانواده و آسیب ها و آفت های آن را باید بشناسیم، رسانه ها و فضای مجازی ، همجواری را از ما می گیرند و باعث کاهش میزان علاقه و محبت میان اعضای خانواده می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مهدی هادی، مشاور امور خانواده طی سخنانی در نشست خانواده در فضای مجازی که در پژوهشکده باقرالعلوم(ع ) برگزار شد با بیان این که خانواده به عنوان مهم ترین ترین بخش جامعه اهمیت بسیار زیادی در تحولات فرهنگی دارد، اظهار داشت: از آن جا که ارتباط زوجین با یکدیگر مهم ترین عنصر شکل دهنده به ساختمان خانواده است،تاکید بر قوام بخشیدن به روابط زناشویی در خانواده اهمیت بسزایی دارد.

وی همچنین با اشاره به این که امروزه بحث رسانه و فضای مجازی یک بحث بسیار مهم و اثرگذار در مسایل خانواده است، گفت: بی شک استفاده ناصحیح از فضای مجازی و عدم مهارت در این باره یکی از عوامل مهم بروز طلاق و مشکلات دیگر زناشویی است به طوری که

حتی در شکل گیری طلاق عاطفی نیز تاثیرگذار می باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در بحث همسران  میزان علاقه مندی آنها در راستای همجواری و با هم بودن در فضای مشترک خانواده بسیار مهم است و حضور بیش از حد در فضای مجازی به این اصل ضربه می زند.

وی اضافه کرد:روان شناسان اجتماعی می گویند انسان هایی که در فضای مشترک قرار می گیرند نسبت به هم حس مثبت به هم پیدا کرده و این باعث ایجاد علاقه می شود.

حجت الاسلام هادی بیان داشت:امروزه فضای مجازی و رسانه باعث می شود علیرغم این که زوجین در فضای مشترک خانه هستند اما با هم نباشند، چرا که هر کسی یک گوشی هوشمند در دستش است و گرچه در کنار هم هستند اما همجواری واقعی ندارند.

وی با تاکید بر این که عوامل تقویت خانواده و آسیب ها و آفت های آن را باید بشناسیم، گفت: رسانه ها و فضای مجازی ، همجواری را از ما می گیرند و باعث کاهش میزان علاقه و محبت میان اعضای خانواده می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha