پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سلمان حسینی ندوی از هیئت احکام شخصیه مسلمانان هند برکنار شد

سلمان حسینی ندوی بدلیل عقب نشینی از موضع مسلمانان در مالکیت مسجد بابری از هیئت احکام شخصیه مسلمانان هند برکنار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ سلمان حسینی ندوی که از اعضای اصلی هیئت احکام شخصیه مسلمانان هند و یکی از نمایندگان مسلمانان در این پرونده بود بدلیل عقب نشینی از موضع مسلمانان در مالکیت مسجد بابری از این هیئت برکنار شد.

وی در مذاکراتی که با یکی از پیشوایان مذهبی هندو داشت پیشنهاد کرده بود که هندوها در مکان مسجد بابری معبد خود را بسازند در عوض مسلمانان در مکان دیگری مسجد خود را خواهند ساخت و در کنار آن دانشگاهی نیز ساخته شود.

پس از منتشر شدن این مذاکرات علما و عموم مسلمانان هند واکنش نشان داده و آن را نظری شخصی سلمان ندوی دانسته و بر حق مالکیت مسلمانان تاکید کردند.

در نهایت در اجلاس عمومی هیئت احکام شخصیه مسلمانان هند که در شهر حیدرآباد برگزار شد کمیته ای که مامور به رسیدگی این جریان بود سلمان حسینی ندوی را به اتهام تخطی از قوانین هیئت و اقدام خودسرانه و نیز تبیلغ سوء در رسانه ها علیه هیئت از هیئت احکام شخصیه مسلمانان هند برکنار کرد.

حکم این کمیته چهار نفره که متشکل از رابع حسنی ندوی، محمد ولی رحمانی،ارشد مدنی و خالد سیف الله رحمانی بود با تایید اکثریت اعضا و رئیس این هیئت مورد موافقت قرار گرفته و اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha