پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سعید مستغاثی

حوزه/ رئیس سابق انجمن منتقدان سینمای ایران تصریح کرد: راهبرد اصلی سینمای غرب، مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سعید مستغاثی، طی سخنانی در نشست تبیین راهبردهای سیاسی، اقتصادی سینمای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران که عصر امروز به همت انجمن سواد رسانه ای طلاب در سالن جلسات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت و نقش خاص سینما در شکل گیری و توسعه نگرش‌های فرهنگی جامعه ابراز داشت: تقابل سینمای غرب با ایران بعد از انقلاب اعتبار می یابد در واقع این تقابل به خاطر اسلامی بودن ایران است چراکه قبل از انقلاب سینمای غرب کاری به ایران نداشت.

وی افزود: از این حیث هجمه سینمای غرب علیه ایران بعد از انقلاب رشد و نمو یافت، چه آن که در فیلم هایی چون آرگو و پرسپولیس و خیلی فیلم‌های از این قبیل می توان به وضوح این تقابل را مشاهده کرد.

این منتقد مطرح سینمای ایران همچنین گفت: در یک کلام می توان گفت که راهبرد اصلی سینمای غرب مقابله با اسلام است، چه آن که در فیلم "آواز موذن" و "دزد بغداد" میتوان دید که کارگردان می خواهد مسلمان ها را دزد و وحشی نشان دهد.

وی اضافه کرد: همچنین در فیلم استراتژیکی چون "جن گیر" که چند سال قبل از انقلاب ساخته شده ، اسلام را همگام با شیطان نشان می دهد، ضمن آن که در دوره بعد از انقلاب سینمای غرب تولیدات خود برای مقابله با اسلام و آخرالزمان را چند برابر کرده و اعتقادات اسلامی را به این وسیله مورد تشکیک قرار می دهد.

مستغاثی همچنین به ابعاد سیاسی سینمای غرب اشاره کرد و بیان داشت: سینمای غرب میخواهد ایران را بی‌منطق نشان دهد، چند سال پیش در مورد مسائل هسته ای ایران فیلمی به اسم "رسوایی" ساخته شد و در آن فیلم به توافق ایران با کشورهای غربی پرداخت، در تمام این فیلم آنچه بیشتر از همه چیز به چشم می خورد عدم تعهد ایران به وعده‌هایش است.

وی ادامه داد: در سریال معروف "24" دقیقاً به مذاکرات پرداخته می شود و حتی تعداد سانتریفوژهای ایران هم در این فیلم مورد اشاره قرار می گیرد که این ها به هیچ وجه اتفاقی نیست.

مستغاثی افزود: فیلم "سقوط کاخ سفید" به کارگردانی رولند امریش بعد از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ساخته شد؛ در این فیلم دیده می شود که یک گروه در آمریکا می گوید ما می خواهیم ایران را نابود کنیم و در این فیلم نشان می دهد که رئیس جمهور ایران که اسمش الشریف است با رئیس جمهور آمریکا تماس تلفنی میگیرد و در واقعیت هم همین اتفاق می افتد و حسن روحانی با رئیس جمهور آمریکا تماس می گیرد که در نوع خود اتفاقی عجیب به شمار می رود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha