جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ انجمن حقوق بشر بحرین گفت: در سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه بحرین ۱۴۵ تجاوز به حقوق بشر در این کشور رصد شده است که شامل بازداشت های خشونت بار، سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز، ناپدید شدن اجبای، محدودیت رفت و آمد، هجوم به خانه ها و امکانات مناطق مسکونی، محاکمه های ناعادلانه، مصادر اموال و املاک و انتشار سخنان نفرت انگیز در روزنامه رسمی و شبکه های اجتماعی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن حقوق بشر بحرین گفت: در سالگرد انقلاب 14 فوریه بحرین 145 تجاوز به حقوق بشر در این کشور رصد شد.

انجمن حقوق بشر در بیانیه خود اشاره کرد: این تجاوز ها شامل بازداشت های خشونت بار، سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز، ناپدید شدن اجبای، محدودیت رفت و آمد، هجوم به خانه ها و امکانات مناطق مسکونی، محاکمه های ناعادلانه، مصادر اموال و املاک و انتشار سخنان نفرت انگیز در روزنامه رسمی و شبکه های اجتماعی است.

این انجمن تصریح کرد: بحرین در سالگرد انقلاب شاهد بیش از 100 فعالیت اعتراضی در 40 منطقه و 66 تجمع مسالمت آمیز، ده ها فعالیت های اعتراضی متنوع مانند: بستن مغازه ها و اماکن تجاری، خاموش کردن چراغ ها، برگزاری مراسم دعا بوده است و در این راستا 17 تجمع مسالمت آمیز مردم به شدت سرکوب و منجر به  آسیب تعدادی از شهروندان شد که 9 نفر آنان از منطقه "ابوصیبع"  بود و یک نفر در منطقه "الدیه" بوده است.

انجمن حقوق بشر افزود: 59 حمله به اماکن شخصی و عمومی صورت گرفت و نیرو های دستگاه امنیتی با هدف ایجاد رعب و وحشت به مناطق هجوم برده اند. مقامات امنیتی در سه حالت مختلف اموال و املاک را مصادره کرد و در یک حالت آن را نابود کردند.

این نهاد حقوقی ادامه داد: محاصره امنیتی منطقه الدراز به 605 روز رسیده و همچنان ادامه دارد و همچنین مقامات بحرینی به حصر اجباری آیت الله عیسی قاسم بدون هیچ حکم قضایی یا تصمیم اداری ادامه می دهند.

انجمن حقوق بشر در پایان تصریح کرد: 31 نوع مطلب رسانه ای و پیام ها را رصد کرده که به خشونت تحریک می کند و این کار از طریق 5 مقاله ای که در روزنامه الوطن بحرین و اخبار خلیج منتشر شده و 26 پیام در شبکه های اجتماعی انجام می گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha