جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ سازمان های حقوق بشر تاکید کردند رژیم بحرین باید هرچه زودتر به جنایت های خود پایان دهد و وارد مسیر اصلاحات گسترده در زمینه حقوق بشر و سیاسی بشود و عملکرد شفافی داشته باشد و به ملاک ها و ضوابط حقوق بشر بین الملل پایبند باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سه سازمان فعال در زمینه حقوق بشر به نام های سازمان آمریکایی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین، مرکز حقوق و دموکراسی بحرین و مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر از جامعه بین الملل خواستند به اوضاع نابسامان سیاسی بحرین اهتمام داشته باشند و به رژیم بحرین برای اجرای اصلاحات فوری و پایان دادن به سرکوب مردم فشار بیاورند.

این سازمان های حقوق بشر در بیانیه مشترک خود به مناسبت سالگرد انقلاب 14 فوریه اقدام آل خلیفه در سرکوب خشونت آمیز مردم و موارد متعدد نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده: هفت سال پیش جمعیتی بیش از 200 هزار نفر به خیابان های بحرین آمدند و به بی عدالتی و تبعیض سازمان یافته و عدم مشارکت خود در مدیریت کشور اعتراض کردند، اما با سرکوب و خشونت نیروهای امنیتی روبرو شدند و حقوق اساسی آنها نقض شد و این جناینت با همکاری نیروهای امنیتی برخی کشورهای خلیج فارس صورت گرفت و اکنون با وجود سپری شدن هفت سال از این انقلاب، رژیم بحرین در زمینه اجرای اصلاحات سیاسی که به مردم وعده داده بود ناتوان مانده و حتی در جهت خلاف اصلاحات نیز اقداماتی را انجام داده است.

سازمان های حقوق بشر تاکید کردند، رژیم بحرین باید هرچه زودتر به این جنایت ها پایان دهد و وارد مسیر اصلاحات گسترده در زمینه حقوق بشر و سیاسی بشود و عملکرد شفافی داشته باشد و به ملاک ها و ضوابط حقوق بشر بین الملل پایبند باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha