پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید ریاض حسین نقوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید حافظ ریاض حسین نجفی رئیس وفاق المدارس الشیعه پاکستان گفت: انسان در دوران گناه اگر به گفته های عقل عمل کند می تواند از گناه نجات پیدا کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حافظ ریاض حسین نجفی رئیس وفاق المدارس الشیعه پاکستان در سخنانی در مسجد حوزه علمیه المنتظر لاهور گفت: انسان دوران گناه اگر به گفته های عقل عمل کند می تواند از گناه نجات پیدا کند. چون عقل، انسان را از نتیجه گناه باخبر می کند و مانع انجام کارهای غیر شرعی می شود، گناه لذت موقت را دارد، اما بعدا سبب نگرانی و افسردگی می شود.

او گفت: تا کنون در پاکستان هزاران بی گناه کشته شده اند، اما به علت عدم توجه دولت، ترویست ها افراد ارتش، پلیس و شخصیت های دولتی را هم کشتند و اکنون آمار جدید کشتار به 70 هزار رسیده است در حالی که اگر دولت از ابتدا از مظلومان حمایت می کرد و از ترویست ها اظهار برائت کرده و علیه آنها اقدام می کرد؛ امروز در کشور 70 هزار شهروند عزیزمان کشته نمی شدند.

وی افزود : شهادت دروغین و گناه کَبیره در تعالیم دینی اسلامی مانند قرآن و روایات امامان شیعه به مرتکبان آن‌ها وعده آتش دوزخ داده شده‌ است بنا بر این اگر کسی در دادگاه شهادت دروغ دهد، او هم در ظلم دیگری شریک است.

حجت الاسلام سید ریاض ادامه داد: بعضی انسانها فکر می کنند همین که ثروتمند باشند کافی است و ثروت را همه چیز می دانند و خداوند متعال را فراموش می کنند، اما بالاخره خداوند آنها را آزمایش می کند و به قدرت خود متوحه می کند. و به انسان می فهماند که خود ذات خداوند است که به همه چیزها دنیا قادر است. خداوند در سوره البروج 27 قرآن مجید بعد از سه قسم می فرمایند: دولت هایی که به انسان های بی گناه به خاطر اطاعت آنها از خداوند متعال ظلم کنند، نابود خواهد شد و علاوه بر این قرآن مجید به صورت واضح و صریح ما را از آزاد مؤمنان نهی می کند، اما در کشور عزیزمان بیش از حد به مومنین ظلم کردند و علما، پزشکان، وکلا و شخصیت های مهم شیعیان را به شهادت رساندند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha