جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون فرهنگی اوقاف مازندران

معاون فرهنگی تبلیغی اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت ارتقاء دانش علمی طلاب و روحانیت تأکید کرد و گفت: مبلغان دینی نباید هیچ گاه از مطالعه فاصله بگیرند، چون هر روز جامعه نیازمندی تازه ای دارد که باید از سوی مبلغان پاسخ داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در نشست مبلغان فعال در بقاع متبرکه استان با اشاره به این که  طرح آرامش بهاری همزمان با آغاز سال جدید در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود، گفت: این طرح در بیش از 300 بقعه متبرکه استان از 25 اسفند تا پانزدهم فروردین سال آینده برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قربانی به همکاری مبلغان دینی در برگزاری این طرح فرهنگی اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح با تبلیغ چهره به چهره می تواند زمینه تعیمق باورهای دینی در نسل جوان و نوجوان جامعه را فراهم کند.

وی به نقش مبلغان دینی در ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه اشاره کرد و با بیان  این که تبلیغ دین و سیره اهل بیت(ع) در رأس همه امور است و برای حفظ و تقویت اعتقادات باید تبلیغ صحیح صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اصلی ترین وظیفه یک مبلغ آشنایی جامعه با معارف حیات‌بخش اهل بیت(ع) است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که ارتباط چهره به چهره تأثیر‌گذاری تبلیغ را دو چندان می کند، ادامه داد: تنها بیان مسائل به صورت تئوری در امر تبلیغ دین تأثیرگذاری چندانی ندارد.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که تبلیغ چهره به چهره  یک روش مفید، کارآمد و مطابق با سنت و الگوی تاریخی تبلیغ حوزه باید مورد توجه قرار گیرد و محفوظ بماند، ادامه داد: امروز حتی مبلغان باید این روش تاریخی را بیشتر تقویت کنند و آن را تکمیل  کنند.

وی طرح آرامش بهاری را مهم ترین برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ایام تعطیلات نوروز دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح علاوه بر اجرای برنامه های متنوع فرهنگی با بهره گیری از تبلیغ چهره به چهره به سؤالات و شبهات دینی پاسخ داده می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه مازندران برگزاری طرح های مشاوره ای در امامزادگان را از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری دانست و تصریح کرد: مشاوره روحانیان متخصص در امامزادگان نقش بسیار اثرگذاری در تحکیم بنیان خانواده ها داشته است.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به ای نکه غنی‌سازی اوقات فراقت جوانان و نوجوانان در پناه امامزادگان یکی از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است، افزود: این طرح در راستای دستوالعمل های سازمان اوقاف و رهنمودهای مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف انجام می گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ارتقاء دانش علمی طلاب و روحانیت تأکید کرد و یادآور شد: مبلغان دینی نباید هیچ گاه از مطالعه فاصله بگیرند، چون هر روز جامعه نیازمندی تازه ای دارد که باید از سوی مبلغان پاسخ داده شود.

معاون فرهنگی تبلیغی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین وظایف طلاب و روحانیان پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است، خاطرنشان کرد: روحانیت نمی تواند نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه بی تفاوت باشد.

وی با اشاره به این که امروز دشمنان شبهات بسیاری را علیه دین و ارزش های اسلامی وارد کرده اند، افزود: روحانیت تنها قشری که می تواند با ارتباط سازنده با عموم جامعه به ویژه نسل جوان پاسخ مستدلی به این شبهات مطرح شده بدهد.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که روحانیت وظیفه مهم هدایت و ارشاد جامعه را بر عهده دارند، بیان داشت: روحانیت اصیل و انقلابی همواره دغدغه دین داشته و در این مسیر حتی جان خود را برای رشد و تعالی دین و ارزش های الهی داده اند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران به تلاش دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی در خدشه دار کردن جایگاه روحانیت در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: علیرغم همه تلاش دشمنان برای تضعیف جایگاه روحانیت، اما یک پیوند مستحکم و عمیقی میان مردم و روحانیت برقرار است.

استاد حوزه علمیه مازندران، تفقه در دین و ابلاغ و انذار را دو وظیفه و رسالت اصلی حوزه و روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و روحانیت آگاه همواره در عرصه تفقه در دین حضوری چشمگیر و تأثیر‌گذار داشتند و این نقش آفرینی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این که ابزار و هدف تبلیغی تأثیر‌گذاری این سنت اسلامی را دو چندان خواهد کرد، بیان داشت: امروز یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید مورد توجه برنامه ریزان باشد، ابزار و هدف تبلیغ است که بدون این دو پشتوانه مهم نباید به فکر تأثیرگذاری تبلیغی باشیم.

حجت الاسلام قربانی به دیدگاه امام خمینی(ره) در خصوص تبلیغ اشاره کرد و ادامه داد: امام راحل در صحیفه نور می فرمایند که ‌تبلیغات که همان شناساندن خوبی‌ها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدی‌ها و نشان دائن راه گریز از آن است از اصول بسیار مهم اسلام عزیز است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha