جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غرامت ۱۸۰ هزار دلاری برای دختران مسلمانی که وادار به کشف حجاب شدند

حوزه/ پلیس نیویورک به سه دختر مسلمانی که هنگام بازداشت توسط افسران برای گرفتن «عکس بازداشت» مجبور به کشف حجاب شده بودند، غرامت ۱۸۰ هزار دلاری پرداخت می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nydailynews، شهر نیویورک در ایالات متحده به سه دختر محجبه که در بازداشت پلیس و هنگام گرفتن «عکس بازداشت»، مجبور به کشف حجاب شده بودند، 180 هزار دلار غرامت پرداخت می کند.

قرار پرداخت غرامت در سه پرونده دو روز پیش در دادگاه فدرال بروکلین تنظیم شد و پلیس نیویورک موظف شد از این پس مانع از پوشش مذهبی متهمان در هنگام گرفتن «عکس بازداشت» نشود.

تاریخ پرونده های مربوطه به سال های 2012 بازمی گردد. زمانی که یک نوجوان دبیرستانی به جرم درگیری با دو دختر دیگر که او را مورد تمسخر قرار داده بودند مورد بازداشت قرار گرفت. هرچند در ادامه پرونده ای برای وی تشکیل نشد اما این دختر مسلمان در بازداشت وادار به کشف حجاب هنگام گرفتن عکس بازداشت شده بود.

دختر نوجوان حاضر به کشف حجاب نشده بود و درخواست کرده بود عکس وی در حضور مردان گرفته نشود. در ادامه به او گفته شد که هیچ افسر پلیس زنی برای گرفتن عکس او حضور نداشته و دوربین نیز در جای ثابتی قرار دارد. وی در شکایت خود نوشته بود که به سبب اینکه 20 دقیقه بدون حجاب در حضور افسران پلیس مرد و زندانیان قرار گرفته به شدت احساس «پریشانی، در معرض بودن» به وی دست داده است.

در مارس 2015 پلیس قانون جدیدی تصویب کرده و کشف حجاب اجباری دختران مسلمان ممنوع شد. با این حال در سال های 2015 و 2016 دو حادثه مشابه اتفاق افتاد، که هر دوی این حوادث پس از تصویب قانون جدید در اداره پلیس رخ دادند.

تهنیه ابوشی وکیل مدافع دختران مسلمان در این باره گفت: اداره پلیس دستورالعمل جدیدی در دسامبر 2017 در رابطه با حجاب دریافت کرده است که قدم مهمی در این راستا محسوب می شود.

وکلای مسلمان امیدوارند این شکایات منجر به رعایت حقوق مذهبی متهمان در آمریکا شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha