جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان تنسی، عذرخواهی عاملان تخریب اموال مسجد را پذیرفتند

حوزه/ دو جوان سفیدپوست آمریکایی که در ایالت تنسی آمریکا متهم به تخریب اموال عمومی شده بودند، در پیشگاه اعضای مسجد از کارشان ابراز پشیمانی کرده و بخشش طلبیدند و مسلمانان نیز آنان را بخشیدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dnj، دو مردی که متهم به تخریب اموال عمومی در مرکز اسلامی شهر مرفریزبورو در ایالت تنسی آمریکا بودند، روز گذشته در مقابل اعضای مسجد از این اقدام شان عذرخواهی کرده و مورد بخشش مسلمانان قرار گرفتند.

در ماه سپتامبر سال گذشته یک قاضی اعظم فدرال، دو سفیدپوست آمریکایی با نام های توماس گیبس و چالرز استوت را به جرم خسارات زدن به اموال مسجد و مخدوش کردن دیوارهای مرکز اسلامی در 10 جولای 2017 متهم شناخته و این دو تن ماه آینده در دادگاه حاضر خواهند شد.

استوت که همراه با وکیل و والدینش در پیشگاه 200 تن از اعضای مرکز اسلامی عذرخواهی می کرد گفت: من فقط می خواستم به همه شما بگویم که چقدر از این کارم شرمنده و متاسف هستم. من دوست ندارم کسی این کار را با کلیسای من انجام دهد و می توانم درد و ترسی را که با این اقدامم ایجاد کرده ام متصور شوم.

وی افزود: من نمی خواهم هیچ کس دیگری در محل عبادت احساس ناخوش آیند داشته باشد و امیدوارم شما بتوانید سرانجام مرا ببخشید

گیبس نیز به اعضای مسجد گفت که این «حماقت» را از روی جوانی و ناپختگی مرتکب شده است. وی نیز همانند شریک جرمش از اعضای مسجد تقاضای بخشش کرده و گفت: از صمیم قلب عدرخواهی می کنم و می خواهم این عمل سرگرفته از حماقت و بی تجربگی را ببخشید. همچنین تشکر می کنم که به من اجازه دادید امروز در اینجا از شما عذرخواهی کنم.

احمد ابوحلیمه بیانیه ای از سوی مرکز اسلامی قرائت کرده و عذرخواهی این دو مرد آمریکایی را پذیرفته و گفت: ما آن ها را بخشیدیم و امیدواریم در آینده تصمیمات هوشمندانه تری بگیرند.

پس از پایان مراسمی چند تن از مسلمانان به دو جوان نزدیک شده، آن ها را با بخشش در آغوش گرفتند.

فیلم ویدئویی این دو جوان هنگام گذاشتن گوشت خوک بر درب مسجد و شعارنویسی بر دیوارهای مرکز اسلامی توسط دوربین های مداربسته گرفته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha