چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دانشجویان انجمن اسلامی در ایلینویز، افطاری « فست تون» برگزار می کنند

حوزه/ در مراسم «فست تون» که امروز با روزه داری همزمان مسلمان و غیرمسلمانان در دانشکده دوپاگ در ایالت ایلینویزآمریکا برگزار می شود، هدف آشناسازی جامعه درباره اهمیت روزه و جمع آوری کمک مالی برای پناهندگان اعلام شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دانشجویان انجمن اسلامی دانشکده دوپاگ در ایالت ایلینویز آمریکا امروز پنج شنبه مراسم «فست تون» (روزه داری همزمان مسلمانان و غیرمسلمانان و شرکت در جشن افطار) برگزار می کند. هدف از برپایی این مراسم کمک به حل مشکل پناهندگان و بیداری در خصوص مسئله پناهندگی، همچنین آشناسازی غیرمسلمانان با سنت روزه داری اعلام شده است.

دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان که در این مراسم ثبت نام کرده اند در طول روز را روزه گرفته و سپس در مراسم افطاری که قرار است از ساعت 6-8 شب، پس از نماز مغرب در مرکز خدمات دانشجویی برگزار شود حضور یابند. روزه داری برای غیرمسلمانان  اختیاری می باشد. انجمن اسلامی میزبان مراسم شام و در ادامه جلسه گفت‌وگویی پیرامون موضوع «روزه داری» به عنوان شیوه ای برای بیداری اسلامی و جمع آوری کمک های مالی برای یک هدف مقدس خواهد بود.

فریال طاهر رئیس انجمن اسلامی دانشگاه در این باره به خبرنگاران گفت: مفهوم فست تون نخستین بار در دانشکده ها و دانشگاه های سرتاسر آمریکای شمالی به منظور ارتقاء آگاهی و بیداری درباره روزه گرفتن مسلمانان در ماه مبارک رمضان ایجاد شد. در عین حال هدف آنان آگاه سازی مردم آمریکا از وضعیت گرسنگی در دیگر کشورهای سرتاسر جهان و افراد نیازمند نیز  بود.

وی افزود: ما امیدواریم به این شیوه در رابطه با وضعیت کنونی اطلاع رسانی درست انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha