پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اللهوردی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی گفت: حوزه علمیه مانند مراکز آموزشی دیگر نیست که تنها به بحث آموزش توجه داشته باشد، بلکه همه جوانب در تربیت یک محصل در مدارس علمیه باید دیده شود و اگر معاون آموزش به جهات مختلف رشد طلاب توجه داشته باشد، موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی، در اجلاسیه معاونین آموزش مدارس علمیه استان کرمان گفت: فضای مدارس باید به گونهای تربیتی باشد که زمانی که طلبه دوران تحصیلش به اتمام می رسد، یک طلبه امام زمان(عج) پسند و  متخلق به اخلاق اسلامی باشد.

وی افزود: برای رسیدن به این مهم باید همه مسئولین مدارس بسیج شوند. مدیر، اساتید، معاونین و حتی فضای مدرسه بر این موضوع تاثیرگذار هستند، لذا برخورد ما  در طلاب تاثیر زیادی دارد و باید دائم متوجه این موضوع باشیم که مدارس علمیه مکتب ائمه اطهار (ع) است و وظیفه ما به عنوان اداره کنندگان این مکتب سنگین است و باید درست عمل کنیم.

مدیر حوزه علمیه کرمان به جایگاه معاونت آموزش در مدارس علمیه اشاره کرد و بیان داشت: جریان اصلی همه مدارس، جریان آموزشی است و بیشترین کار در مدارس برعهده معاونین آموزش است و بیشترین مراجعات طلاب هم به معاونت آموزش است، لذا معاون آموزش یک معنای دوسویه دارد که نماد تعلیم و تعلم است و هم در جایگاه استادی است و هم در جایگاه شاگردی.

حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی افزود: حوزه علمیه مانند مراکز آموزشی دیگر نیست که تنها به بحث آموزش توجه داشته باشد، بلکه همه جوانب در تربیت یک محصل در مدارس علمیه باید دیده شود و اگر معاون آموزش به جهات مختلف رشد طلاب توجه داشته باشد، موفق عمل کرده است.

مدیر حوزه علمیه کرمان ادامه داد: یک معاون آموزش نباید صرفا به دانستن آیین نامهها اکتفا کند و باید با شیوههای تحقیق و تدریس آشنا و  متخلق به اخلاق اسلامی باشد. همچنین در  زمینههای علمی و اخلاقی جزو برترین ها باشد، بنابراین معاونین آموزش باید خود را به روز نگه دارند تا بتوانند در مدرسه تاثیر گذار باشند‌.

وی همکاری و هماهنگی معاونین آموزش با دیگر معاونت های مدرسه را ضروری دانست و تصریح کرد: مقدمه تعلیم و تعلم، تهذیب است و آنچه باعث ماندگاری آموختهها میشود، پژوهش است و تبلیغ نتیجه کار است، پس باید معاونین آموزش در برنامههای خود با دیگر معاونین هماهنگ باشند تا موجب تربیت طلاب موفق شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha