جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در نخستین همایش گرامیداشت شخصیت علمی و اخلاقی آیت الله مروج

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با بیان اینکه مرحوم آیت الله مروج خدمات بزرگی به جوامع علمی و حوزه‌های علمیه قم و نجف داشتند، گفت: در باب علمیّت ایشان، خاطراتی از مرحوم آیت الله حکیم و به‌خصوص از زبان آیت الله شاهرودی دارم که برخی از ارجاعات و پاسخ‌های علمی طلاب و روحانیون را به آیت الله مروج ارجاع داده و می‌فرمودند؛ «من ایشان را قبول دارم».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، امروز در نخستین همایش گرامیداشت شخصیت علمی و اخلاقی آیت الله مروج، در اهواز با اشاره به تألیفات گران‌قدر این عالم زاهد و ربانی، اظهارداشت: کتاب‌هایی که از مرحوم آیت الله مروج باقی‌مانده منبعی غنی و ذخیره‌ای پربار برای روحانیون و حوزه‌های علمیه است که شرح کفایه ۸ جلدی و شرح مکاسب ۱۴ جلدی بخشی از آن تألیفات است.

امام جمعه اهواز، با تأکید بر اینکه آیت الله مروج، تکیه‌گاه و مأمن طلاب و روحانیون ایرانی در نجف اشرف بودند، گفت: ایشان محور و همچون پناه گاهی برای طلاب بودند که پدرانه آغوششان برای مردم و طلاب باز بود.

آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه مرحوم آیت الله مروج خدمات بزرگی به جوامع علمی و حوزه‌های علمیه قم و نجف داشتند، اظهار کرد: در باب علمیت آیت الله مروج، خاطراتی از مرحوم آیت الله حکیم و به‌خصوص از زبان آیت الله شاهرودی دارم که ایشان برخی از ارجاعات و پاسخ‌های علمی طلاب و روحانیون را به آیت الله مروج ارجاع داده و می‌فرمودند؛ «من ایشان را قبول دارم».

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با اشاره به تعامل امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با آیت الله مروج، گفت: همان‌طوری که حضرت امام(ره) آن زمانی که در نجف بودند، ارتباط خوبی با آیت الله مروج داشته و نسبت به ایشان اظهار لطف می‌کردند، رهبر معظم انقلاب نیز بسیار ایشان را قبول داشته و مورد احترامشان بودند.

وی در پایان سخنان خود، با تأکید بر اینکه حوزه علمیه خوزستان، مورد توجه رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید است، تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰ هزار طلبه خواهر و برادر در سطح استان و ۴ هزار طلبه در سطح کلان‌شهر اهواز مشغول تحصیل، تبلیغ و خدمت‌رسانی به مکتب تشیع هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha