شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نخستین همایش گرامیداشت شخصیت علمی و اخلاقی آیت الله مروج

حوزه/ نخستین آیین نکوداشت عالم ربانی و فقیه صمدانی، حضرت آیت الله سید مروج، از علمای قدیم و بنام استان خوزستان، با حضور جمع کثیری از علما و روحانیون حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نخستین آیین نکوداشت عالم ربانی و فقیه صمدانی، حضرت آیت الله سید محمدجعفر مروج، از علمای قدیم و بنام استان خوزستان، با حضور جمع کثیری از علما و روحانیون حوزه‌های علمیه در اهواز برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز و پس از آن، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، به روی جایگاه آمده و چند دقیقه‌ای پیرامون ابعاد شخصیتی آیت الله مروج، سخنرانی کردند.

پس از صحبت‌های نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله استادی در جایگاه سخنرانی قرار گرفته و با اشاره به سیره اخلاقی و جایگاه علمی آیت الله مروج، اظهارداشت: اگرچه توفیق زیارت با ایشان نصیب بنده نشد، اما از اطرافیان و تعداد زیادی از بزرگان در وصف کمالات و جایگاه اخلاقی و اجتماعی آیت الله مروج میان مردم، بسیار شنیده‌ام که منش رفتاری این عالم مجاهد، می‌تواند الگویی مناسب برای طلاب جوان باشد.

همچنین آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از این همایش به بیان خاطرات خود با آیت الله مروج پرداخت.

بنا بر این گزارش، پخش کلیپ حضور رهبر معظم انقلاب در خوزستان و ملاقات با آیت الله مروج در مسجد اعظم، یکی از میان برنامه‌های نخستین همایش گرامیداشت شخصیت علمی و اخلاقی آیت الله مروج بود که در پایان حجت الاسلام و المسلمین مروج، فرزند آیت الله مروج به ایراد سخنرانی پرداخت.

لازم به ذکر است، حضرت آیت الله حاج سید محمدجعفر مروج جزایری، متولد شوشتر و از علمای بزرگوار استان خوزستان بودند که پس از تحصیل در حوزه آن دیار، برای استفاده از محضر علما و مراجع عصر به نجف اشرف عزم سفر نموده و در جوار حرم مقدس امیرالمؤمنین(ع) رحل اقامت افکندند تا جایی که از مرجع اعلای شیعه حضرت آیت الله العظمی سیدابوالحسن اصفهانی(ره) و دیگر علمای آن دوران حکم اجتهاد دریافت کردند.

این عالم مجاهد و زاهد، پس از ۸۸  سال عمر با برکت و خدمت به مکتب حقه تشیع در اسفندماه ۱۳۷۷ به دیار باقی شتافت و خیل عظیمی از دلدادگان، مریدان و شاگردان خویش را داغدار نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha