دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جشنواره هنر آسمانی

حوزه/ قائم مقام معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه از ارسال ۴هزارو ۳۴۷ اثر به دبیرخانه هنر آسمانی خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضایی ، در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره هنر آسمانی، گفت: رهبر انقلاب فرمودند، ابزارهای هنری، رساترین، بلیغ ترین و کاربردی ترین ابزار ابلاغ پیام است و بارها گفته ام که هر دعوت و پیمان و تمدن و فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود ماندگار نخواهد بود.

وی افزود: دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی در سال گذشته در معاونت امور طلاب پیگیری و کلیه امور در این مرکز انجام شد و بنا به تشخیص مدیر حوزه های علمیه کشور و با توجه به اینکه بحث تبلیغی، بیشتر در این زمینه نمود دارد، این بحث به معاونت تبلیغ واگذار شد.

قائم مقام معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه بیان کرد: پس از واگذاری دبیرخانه به معاونت تبلیغ، شورای سیاستگذاری پیگیری شد و 6 جلسه شورای سیاستگذاری هنرهای آسمانی برگزار شد، از ابتدای مهرماه 1396 فراخوانی برای ارسال آثار انجام شد.

وی گفت: به دلیل کثرت آثار طلاب، این آثار تا پایان دی ماه واصل شد و کمیته های تخصصی جشنواره فعال گردید؛ کمیته هنرهای نمایشی، داستان، شعر، هنرهای تجسمی و کمیته پژوهش در دبیرخانه جشنواره فعال شد که بیش از 30 جلسه برای بررسی آثار برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضایی بیان کرد: قالب های هنری این جشنواره شامل فیلم، فیلم نامه، مستند، نمایشنامه، بازی نامه، پویانمایی، شعر و نثر ادبی، نثر، گرافیک، خوشنویسی، نقاشی و طراحی و نرم افزار و مقاله و پایان نامه و... بودند.

وی گفت: در سالهای قبل این قالب ها در سه موضوع بود، ولی امسال این جشنواره در 16 موضوع برگزار شد؛ قرآن، اهل بیت(ع) خاطرات و تجربیات تبلیغی، روش های نوین تبلیغی، دفاع مقدس و شهادت، مدافعان حرم، اقتصاد مقاومتی، عاشورا، ولایت فقیه، مسایل اخلاقی، اخلاق و عرفان و فضای مجازی محورهای این جشنواره را تشکیل می دادند.

قائم مقام معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه اظهارکرد: ویژگی این جشنواره شامل عناصری چون اضافه شدن بخش بین الملل به جشنواره هنر آسمانی است که امسال قسمت بین الملل نیز اضافه شد که با همکاری جامعه المصطفی این کار انجام شد؛ حضور طلاب و فضلای حوزه از جمله ویژگی های این جشنواره بود.

وی عنوان کرد: آثار امسال دو برابر سال گذشته بوده است؛که در مجموع 4هزارو 347 اثر به دبیرخانه رسید که پس از بررسی در بخش طلاب داخلی 2هزار 492اثر به جشنواره رسید و دربخش طلاب خارجی 1855 اثر به دبیرخانه  واصل شد؛ بیشترین اثر مرتبط به بخش شعر بوده است و عکس، پژوهش، گرافیک، داستان و... در رتبه های بعدی جای دارند.

قائم مقام معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه بیان کرد: کار دبیرخانه از امروز به بعد آغاز می شود در آینده نسبت به ارتقا و رونق و تشویق طلاب اقدام خواهد شد و امیدداریم که طلاب در راستای تحقق اهداف حوزه عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha