جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کنگره ملی شیخ عبدالحسین تهرانی

حوزه/ اختتامیه کنگره ملی شیخ عبدالحسین تهرانی، با سخنرانی آیت الله اعرافی و دیگر شخصیت های حوزوی و دانشگاهی، در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی، دبیر علمی کنگره ملی شیخ عبدالحسین تهرانی، عصر امروز در اختتامیه این کنگره که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، تولید علوم اسلامی و انسانی و تربیت و اعزام مبلغ را از اهداف دانشگاه امام صادق(ع) دانست.

وی گفت: یکی از اهداف عالی و مهم انقلاب اسلامی تولید علوم اسلامی و انسانی است که متاسفانه اکنون برخی از مسئولین این هدف و آرمان اصلی انقلاب را پس از 40 سال درک نکرده اند.

حجت الاسلام میرلوحی در ادامه با بیان این که آیت الله شیخ عبدالحسین تهرانی فردی عالم، مبلغ، مجتهد طراز اول در ایران و عراق، اهل معرفت، عالم ربانی، اهل سیاست، شخصیت بین المللی و بزرگ مرد مبارزه با فرقه های بهائیت و بابیت بودند، اظهار داشت: ایشان برای طلاب و مبلغان الگو و اسوه هستند.

حجت الاسلام میرلوحی آشنایی با سیره شیخ عبدالحسین تهرانی را از اهداف برگزاری این همایش دانست و خاطرنشان کرد: علما و مراجع بزرگوار این عالم بزرگ را می شناسند ولی متأسفانه بیشتر طلاب نسبت به شخصیت شیخ العراقین آشنایت کافی ندارند.

وی، احداث مدرسه شیخ عبدالحسین را از خدمات ماندگار این عالم ربانی برشمرد و اضافه کرد: این مدرسه حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی دارد و امام راحل آن را فیضیه تهران نام نهاده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این که 1300 اثر به این کنگره رسیده است، یادآور شد: کنگره چهار بخش داشت که در بخش نخست آن زندگی، شخصیت، اساتید، شاگردان و تألیفات شیخ العراقین معرفی شد. بخش دوم به معرفی موقوفات ایشان در ایران و عراق می پردازد و بخش سوم نقش شیخ العراقین در گسترش مذهب حقه شیعه در زمان قاجار را بیان می کند.

وی ادامه داد: بخش چهارم کنگره نقش شیخ عبدالحسین را در مبارزه با فرقه ضاله بابیت معرفی می کند، چرا که ایشان در این زمینه بسیار فعال بوده اند به گونه ای که وقتی شاه قاجار می خواستند با رئیس این فرقه ضاله دیدار کنند تشر شیخ عبدالحسین مانع از این کار می شود.

حجت الاسلام میرلوحی در پایان سخنان خود از نگاه ویژه علما و مراجع به شخصیت شیخ عبدالحسین خبر داد و گفت: برای این کنگره علما و مراجع بزرگواری همانند آیات عظام سبحانی، علوی گرگانی، علوی بروجردی و... پیام داده اند. حتی در دیداری که ما با آیت الله العظمی سبحانی داشتیم ایشان فرمودند امشب را در قم بمانید تا من فردا به صورت مفصل درباره شخصیت شیخ عبدالحسین برای شما صحبت کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha