شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حرکت بر مبنای تحول نیاز به نقشه جامع و برنامه ریزی دارد، در این راستا ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش نقش مهمی در تبیین تربیت اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی در در سومین نشست فصلی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که در قم  برگزار شد عنوان کرد:ستاد همکاری ها به طور منسجم پیگیر فعالیت های حوزه و آموزش و پرورش و سند تحول بوده است.

وی افزود: حرکت بر مبنای تحول نیاز به نقشه جامع و برنامه ریزی دارد، در این راستا ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش نقش مهمی در تبیین تربیت اسلامی دارد.

عضو ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ،بیان کرد:رویکرد اسلامی و دینی اصل مهمی در تحقق سند بنیادین است ،همکاری های حوزه و آموزش و پرورش می تواند این امر را محقق سازد.

*نیاز به یک تشکیلات گسترده ای داریم

مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: اگر قرار است در زمنیه های مختلف از جمله پژوهشی و فرهنگی همکاری هایی ایجاد شود، به نظر می رسد نیاز به یک تشکیلات گسترده ای داریم.

وی گفت:در امر پژوهش اگر متناسب با نیاز و بر اساس کار گروهی باشد، می توان به دستاوردهای خوبی رسید، تلاشی که تاکنون صورت گرفته کافی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی افزود: تجربیاتی در مورد روش های تبلیغی وجود دارد که با استفاده از آن در تحقق تحول بنیادین می توان موفق بود.

وی خاطرنشان کرد:در بحث مدارس امین  کارهایی انجام می شود، اگر هدفمند و بر اساس طرح جامع صورت بگیرد خروجی خوبی خواهد داشت .

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد:در خراسان چند کار غیر انتفاعی با حضور طلاب و بعضی از مدارس شکل گرفت و هرمدرسه ای به صورت غیر انتفاعی به حوزویان واگذار شد  ، چنین فعالیتهایی  می تواند در سایر شهرستان ها نیز به صورت الگو دربیاید.

*حضور طلاب در مدارس شرایط خاص خود را دارذ

وی بیان کرد:طلبه چه مبلغ و یا امام جماعت، دارای رسالت مهمی می باشند ،حضور آن ها در مدارس نیاز به آموزش ها و روش های خاص خود دارد در بخش پژوهشی نیز باید قدم های مهمی برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی عنوان کرد:برای انتقال مفاهیم دینی باید از روش های مناسب استفاده کرد البته در تبلیغ تنها رویکرد دینی کافی نیست و در رو ش و محتوا باید کار شود.

وی تصریح کرد: باید حرکت ماهوی آموزشی و تربیتی به خوبی شکل بگیرد و منویات رهبری در فعالیت مدارس پیش حوزه ای و امین مورد توجه باشد.

مدیر  حوزه علمیه خراسان گفت:هنوز کار بایسته ای در این عرصه شکل نگرفته در حالی که مخاطبین ما آموزش و پرورش می باشد .

*پایه حوزه آموزش و پرورش است

وی عنوان کرد:از طرفی باید توجه داشت تحصیلات روحانیون ریشه آموزش و پرورشی دارد و این ها پایه  حوزه را شکل می دهند، آن چه رهبری تحت عنوانحرکت ریشه ای و زیرساختی فرمودند؛ بدان معناست که از مدارس دینی فعالیت های آموزشی را پیش ببریم و به تربیت نیروهای ارزشی بپردازیم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha