شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حملات ضد اسلامی

حوزه/ وزارت کشور آلمان در سال گذشته، ۹۵۰ مورد حمله به مسلمانان و مؤسسات مسلمان در آلمان را ثبت کرده است و قریبا در تمام موارد، مجرمان از طرفداران گروه‌های راست افراطی بوده‌اند .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از «ت.آنلاین» وزارت کشور آلمان در سال گذشته، 950 مورد حمله به مسلمانان و مؤسسات مسلمان در آلمان را ثبت کرده است.

این آمار، از سوی وزارت کشور آلمان در پاسخ به درخواست فراکسیون حزب سبز ارائه و در روزنامه "نویه اسنابروک" منتشر شده است.

بنا بر این گزارش در بیشتر موارد، مجرمان از گروه‌های راست افراطی بوده‌اند و این حملات در جهت پروژه اسلام‌هراسی صورت گرفته است.

ثبت 60 مورد حمله به مساجد

 این اولین بار است که مقامات آلمانی، اطلاعات مربوط به حملات علیه مسلمانان را به طور ویژه بررسی کرده‌اند و تنها حدود 60 مورد حمله به مساجد و سایر نهادهای اسلامی را ثبت کرده‌اند. این حملات شامل دیوارنگاری و بی‌حرمتی به عبادتگاه‌های مسلمانان، حتی به وسیله خون خوک بوده است و تقریبا در تمام 950 مورد حمله به مسلمانان، مجرمان از طرفداران گروه‌های راست افراطی بوده‌اند .

بر اساس این گزارش، از این جرائم می‌توان به تحریک افراد در اینترنت علیه مسلمانان یا پناهندگان مسلمان، ارسال نامه‌های تهدیدآمیز، حمله به زنان محجبه و یا مردان مسلمان در خیابان و همچنین آسیب رساندن به اموال مسلمانان نام برد.

از آنجایی که مقامات تنها از ابتدای سال این اطلاعات را بررسی کرده‌اند، آمارهای تطبیقی برای مقایسه نسبت به سال 2016 وجود ندارد.

در این میان ایمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان به روزنامه نویه اسنابروک گفت که به اعتقاد او این آمار منتشر شده، شامل همه جرائم مربوط به خشونت علیه مسلمانان، نمی‌شود.

اولا یلپکه، کارشناس سیاست داخلی چپگرا در بوندستاگ نیز با اشاره به حضور اعضای حزب آلترناتیو برای آلمان در مجلس فدرال گفت: من می‌ترسم که اسلام‌هراسی در جامعه نهادینه شود، زیرا اکنون گروهی از مخالفان اسلام در آلمان از خیابان به مجلس راه پیدا کرده‌اند و از تریبون پارلمان برای مسموم کردن فضای جامعه علیه مسلمانان و جوامع اسلامی استفاده می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha