سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سراسر کشور در قم

حوزه/ طرح های نظام جامع اندیشه اسلامی، مبانی اندیشه اسلامی، شناسایی اخلاقی استانها، سبک اقوم و سبک زندگی قرآن از جمله برنامه معاونت تهذیب برای اجرا در مدارس علمیه است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه کشور در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)برگزار شد با بیان اینکه برای اثرگذاری در مباحث تربیتی و اخلاقی، نگاه به مباحث اخلاقی باید عوض و ویژه شود، گفت: برای این امر کارهای باید انجام شود، اساتیدی معین شوند، طرح های تربیتی ارائه و اجرا شود. این مسئله الان به تصویب شورای عالی رسیده است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: در  اجلاسیه گذشته معاونین تهذیبی و مدیران مدارس علمیه، طرح تربیتی ارائه و تبیین شده است و الان شاهد اجرایی طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه هستیم.

وی عنوان کرد: این طرح مدتی است در مدارس علمیه قم آغاز شده است و اساسا اجرای طرح به تغییر نگاه برمی گردد. مدیر باید مسئول برنامه تهذیبی باشد. مدیر موفق کسی است که نگاه تربیتی و رفتاری داشته باشد. اگر این نگاه شد، شاهد اجرای درست طرح جامع تربیتی خواهیم بود و در اجرای این طرح تنها مدیران، مسئول خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه اساس طرح به شورای تهذیبی  مدرسه علمیه برمی گردد که نقش اصلی آن بر عهده مدیران است، اظهار داشت: مدیر موفق کسی است که نگاه تربیتی داشته باشد،استاد اخلاق دعوت کند، تربیت را اهمیت دهد تا همه درگیر مباحث تربیتی شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: نباید رویکرد علمی و تهذیبی تنها نمره و اجبار باشد، بلکه باید هدف ایجاد انگیزه و عشق و عقبه فکری باشد.

وی عنوان کرد: در مورد طرح های دیگر، برنامه مطالعاتی شهید مطهری است که حتی مورد تأکید رهبر انقلاب است. این برنامه باید اهمیت داده شود تا شاهد رشد اخلاقی و علمی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: از دیگر طرح ها نظام جامع اندیشه اسلامی، مبانی اندیشه اسلامی، شناسایی اخلاقی استانها، سبک اقوم و توجه به مباحث قرآنی و سبک زندگی قرآن است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: مسئله دیگر توجه جدی به حفظ ترتیبی و موضوعی در مسائل مختلف است. اگر کسی حفظ موضوعی را جدی نگیر، قطعا در بحث شبهات گرفتار می شود و نمی تواند پاسخ گویی خوب و موفق باشد.

وی عنوان کرد: مدرسه علمیه موفق است که کار حفظ قرآن را در برنامه های خود داشته باشد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha