پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام بهجت پور مدیر حوزه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کفت: رقص دختران با شرافت دینی و گسترش حیا در تعارض است و اعلام نگرانی حوزه‌های علمیه و مراجع در این مورد کاملا به‌جا و به موقع است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران که ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: حرکت در مسیر حضرت فاطمه(س)، آرمان بزرگ حوزه‌های علمیه خواهران است و همه مدیران و مسؤولان تلاش می‌کنند تا به این آرمان نزدیک شویم.

وی افزود: همه فعالیت‌های و اقداماتی که در حوزه‌های علمیه خواهران انجام می‌شود به منظور نزدیک شدن به مسیر حضرت زهرا(س) است.

حوزه‌های علمیه خواهران باید اثربخش باشند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران باید اثربخش باشند، در حوزه‌های علمیه خواهران باید آموزش، تهذیب و تربیت وجود داشته باشد اما وظیفه اصلی تداوم بخشیدن به حرکت حضرت زهرا(س)‌ است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم ما را با الگوهای بسیار فاخر و ارزشمندی آشنا کرده‌ است و ویژگی‌های آن را بیان کرده است که برخی از این الگو‌ها از زنان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه زن می‌تواند الگوی جامعی برای زنان و مردان مومن در طول تاریخ باشد عنوان کرد: حضرت فاطمه(س)، حضرت مریم و حضرت آسیه از جمله زنانی هستند که الگویی برای همه جامعه هستند؛ حضرت مریم تنها زنی است که ثبت عنوان یک سوره کامل قرآن به نام خود را در افتخارات خویش دارد و از همه بالاتر ایشان زنی است که در قرآن به عنوان اسوه زنان عالم معرفی شده است.

وی تصریح کرد: خداوند متعال زمانی که حضرت مریم را به عنوان الگو معرفی می‌کند بر پاکدامنی ایشان تاکید می‌کند به همین دلیل نیز زمانی که ما از حوزه‌های علمیه خواهران صحبت می‌کنیم باید به پاکدامنی نیز توجه جدی داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: براساس آیات سوره مریم، آن چیزی که موجب شد تا حضرت مریم به مقام بزرگ مادری پیامبر برگزیده شود، عفت و پاکدامنی است که نقش محوری را ایفا می‌کرد.

وی اظهار کرد: زن مسلمان ظرفیت بسیار بالایی دارد که این ظرفیت محصول تقوا، طهارت، پاکدامنی و عبادت است و زنان مومن می‌توانند از این ظرفیت در راه رضایت الهی استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور بیان کرد: چهره‌ای که قرآن از زنان برجسته نشان می‌دهد، سیمای اهل عبادت است؛ براساس نص صریح قرآن زنان مسلمان باید برای عبادت خود برنامه داشته باشند و به‌گونه‌ای عبادت کنند که نور ایمان در چهره آن‌ها بدرخشد.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) در زندگی سعادتمند و پربار خود به اجرای فرامین قرآنی و سنت نبوی پایبند بودند و با پشت پا زدن به مظاهر دنیای مادی، مراتب کمال را پیمودند و رضایت پروردگار را می‌طلبیدند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر پایه اخلاص، عبادت، پاکی مجاهدت‌ و توجه به آموزه‌های اسلامی شکل گرفته است، اظهار کرد: ‌همه مردم ایران مسئله حجاب را با افتخار پذیرفته‌اند، اما متاسفانه برخی در کشور در مورد حجاب مسائلی را مطرح می‌کنند که صحیح نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به آیه «لا اکراه فی‌الدین» عنوان کرد: در دین اسلام اجباری وجود ندارد و مردم ایران با اعتقاد قلبی حجاب اسلامی را پذیرفته‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در روز‌های اخیر جشنی به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) با حضور مسئولان برگزار شد که در این مراسم رقص‌ها و موسیقی‌های نامناسب وجود داشت و این مراسم رقص و موسیقی‌های نامناسب وجود داشت و این عذر که گفته شود دخترانی که می‌رقصیدند کم سن بوده‌اند، اصلا پذیرفته نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور عنوان کرد: رقص دختران با شرافت دینی و گسترش حیا در تعارض است و اعلام نگرانی حوزه‌های علمیه و مراجع در این مورد کاملا به‌جا و به موقع است.

حوزه‌های علمیه خواهران، دانشمند و فقیه زن تربیت می‌کند

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه خواهران، دانشمند و فقیه زن تربیت می‌کند اظهار کرد: ما در حوزه‌های علمیه خواهران علم‌آموزی را افتخار می‌‌دانیم و تا آخرین زمان حیات نیز به این امر ادامه می‌دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: برخی انتظار دارند که طلاب خواهر خیلی زود وارد فضای تبلیغ شوند، درحالی که به اعتقاد ما باید در مرحله اول طلاب خواهر به فقاهت و جایگاه علمی مناسبی برسند و پس از آن وارد فضای تبلیغی شوند؛ فقاهت مقدمه‌ای برای تبلیغ است و باید پس محقق شدن فقاهت، تبلیغ آغاز شود.

وی اظهار کرد: عملکرد ما باید به مردم بفهماند که آنچه بر زبان ما جاری می‌شود، سخن دین است؛ این که تنها دلسوز مردم باشیم کافی نیست، بلکه باید مردم باور کنند آنچه بیان می‌کنیم، از علم و بصیرت دینی ما برخاسته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور بیان کرد: حوزه‌های علمیه‌ خواهران مجموعه‌ای از پاکدامنان است و ما به آن‌ها  افتخار می‌کنیم و حوزه‌های علمیه‌ خواهران باید سیمای درخشانی در عبادت عملی داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که روحیه تقوا و پاکدامنی در حوزه‌های علمیه خواهران موجب افتخار است اظهار کرد: دانش آموختگان در حوزه‌‌های علمیه باید بتوانند روحیه عبادت، پاکدامنی و تقوا را در افراد جامعه ایجاد و نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه افتخار ما به حضرت زهرا(س) به دلیل جایگاه رفیع ایشان است، عنوان کرد: حضرت زهرا(س) نوری رفیع و اثربخش در بلندای زندگی مردم هستند؛ ایشان در زمینه مسایل علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی فعال بودند و خانه نشین نبودند اما در عین حال فرزندداری و شوهرداری هم می‌کردند بنابراین این نحوه زندگی می‌تواند برای امروز زنان الگو باشد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تصریح کرد: قرآن به ما بینش و بصیرتی می‌دهد که بسیار مهم‌تر از دانش است که این بصیرت برای بسیاری از افراد ایجاد نمی‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha