جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
درختکاری

حوزه/ حجت الاسلام نجاری با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی مصداق صدقه جاریه است، گفت: از مبلغان، طلاب و روحانیان به عنوان سفیران منابع طبیعی، راهکارهای حفظ و نگهداری درختان، مراتع و منابع طبیعی را در منابر و هیئات مذهبی برای عموم مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد نجاری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به حضور پرشور طلاب در مراسم درختکاری بوستان سرخه حصار، اظهار داشت: همان طور که برای امرار معاش به آب و غذا نیاز داریم و سعی می کنیم مواد غذایی سالمی را تهیه نمائیم، بالاتر از این نیازها، نیاز انسان به اکسیژن و هوای پاک است، زیرا داشتن هوای پاک یکی از عوامل تاثیرگزار در زندگی سالم و عمر انسان است.

وی افزود: یکی از راه های تامین اکسیژن و هوای پاک برای انسان و دیگر موجودات، درختان و منابع طبیعی هستند و در احادیث و روایات اهل بیت(علیهم‌السلام) تاکیدات و سفارشات مهمی بر حفظ منابع طبیعی، مراتع، جنگل‌ها و درختان شده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی تهران با بیان اینکه در سوره انفال بر حفظ درختان و منابع طبیعی تاکید شده است، عنوان داشت: از مبلغان، طلاب و روحانیان تقاضا داریم به عنوان سفیران انفال، راهکارهای حفظ و نگهداری منابع طبیعی را در منابر و هیئات مذهبی و در سطح جامعه برای عموم مردم تبیین نموده و آنان را نسبت به اهمیت درختان و منابع طبیعی در داشتن هوای پاک، زندگی سالم و بانشاط آگاه سازند.

وی ادامه داد: نحوه استفاده درست و صحیح از فضای سبز و منابع طبیعی باید برای مردم تبیین شده و آن ها را برای کاشتن درخت و حفظ دیگر درختان تشویق کنیم زیرا اگر این نهضت عمومی شکل بگیرد ما در کلانشهرهایی مثل تهران کمتر با معضل آلودگی هوا مواجه خواهیم بود.

حجت الاسلام نجاری در پایان با بیان اینکه نگهداری از منابع طبیعی مصداق صدقه جاریه است، گفت: باید اطلاعات کافی از ثمرات و برکات درختان به مردم ارائه شود. مثلاً خوب است مردم بدانند که هر درخت بالغ برای دو نفر اکسیژن تولید می‌کند و در هر یک هکتار، دو و نیم تن اکسیژن تولید می شود و همه این آمار و ارقام از لحاظ علمی ثابت شده است و درختانی مثل بلوط آنقدر از خودگذشتگی دارد که همه گرد و غبارها و ریزگردها را جذب خود می کند، ولی اجازه نمی دهد این آلودگی در هوا منتشر شود و در نهایت به خشک شدن خود می انجامد. 313/42

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha