جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهندس رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی کرمان

حوزه/ رجبی زاده در مراسم روز درختکاری که با حضور طلاب و روحانیون شهر کرمان برگزار شد، گفت: سعی کردیم مراسم درختکاری امسال را از کاری صرفا نمادین خارج کرده و‌ جریانی را برای ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی راه بیندازیم که برای این کار به سراغ روحانیت و ‌حوزه‎ها رفتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمان، مهدی رجبی زاده، در مراسم روز درختکاری که با حضور طلاب و روحانیون خواهر و برادر شهر کرمان و مسوولین منابع طبیعی استان کرمان برگزار شد، گفت: ما در جهانی زندگی میکنیم که بستر همه چیز منابع طبیعی است و از این نعمت ارزشمندتر خداوند به انسان نداده است؛ اما متاسفانه بشر با کارهایی که انجام داده به این محیط زیست ضربههای بزرگی زده و خود را درگیر مسایل محیط زیستی که نسل او را تهدید میکند، کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان افزود: تنها راه فرار از این موضوع همکاری همه مردم و دستگاهها است. تا عزمی همگانی برای حفظ منابع طبیعی صورت نگیرد اتفاقی نمیافتد. ما باید تلاش کنیم حداقل آنچه امروزه برای ما باقی مانده است را حفظ کنیم و نگذاریم از میان برود.

وی به دغدغههای رهبری در رابطه با منابع طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری در امر محیط زیست فردی پیشرو است، متاسفانه ما مسوولین نصایح ایشان را می‌شنویم اما عمل نمی‌کنیم و اگر عمل می‌کردیم امروز وضع ما اینگونه نبود، ما باید به دغدغههای صحیح ایشان توجه داشته باشیم و این سرمایه ارزشمند را برای نسل بعد حفظ کنیم.

رجبی زاده ادامه داد: ما در برهه حساس تاریخی هستیم، روزی وظیفه ما حضور در جبهههای جنگ بود و امروز وظیفه اصلی ما حفظ منابع طبیعی است.

وی به مراسم روز درختکاری اشاره کرد و گفت: با برنامهریزی های انجام شده سعی کردیم مراسم درختکاری امسال را از کاری صرفا نمادین خارج نماییم و جنبش و‌ جریانی را برای ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی راه بیندازیم.

رجبی زاده افزود: برای این کار به سراغ یکی از اقشاری که در جامعه نفوذ زیادی دارد و ما از آن غافل بودهایم رفتیم، روحانیت و ‌حوزهها ظرفیت عظیمی دارند، آنها در بین مردم حضور دارند و‌مردم حرف آن‌ها را میپزیرند.  امروز قصد داریم با روحانیون کرمان عهد ببندیم که همه با هم در حفظ منابع طبیعی و ترویج فرهنگ محیط زیست تلاش کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان تصریح کرد: این حرکت در کشور برای اول بار است و در استان کرمان با کمک حجت الاسلام اللهوردی و حجت الاسلام علیدادی توانستیم این جریان را راه اندازی کنیم و شاهد هستیم که در تمامی شهرهای استان مراسم درختکاری با حضور ائمه جمعه، طلاب و مسوولین منابع برگزار شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha