چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت آیت‌الله نوری همدانی  در دیدار، خلیل آقایی، رئیس سازمان جنگل‌داری و مراتع و آبخیزداری

حوزه/ نباید مسئول کشور برای رسیدن به منافع صداقت را زیر پا گذارد و به امانتی که در دست او است، خیانت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله نوری همدانی  عصر امروز در دیدار، خلیل آقایی، رئیس سازمان جنگل‌داری و مراتع و آبخیزداری و هیئت همراه، بابیان اینکه هر انسانی در قبال جامعه دارای مسئولیتی چون فردی، اجتماعی و شغلی است، گفتند: خدای متعال انسان را کامل خلق نکرده است، بلکه برای کامل شدن مسئله خودسازی را با استفاده از برنامه الهی مطرح کرده است.

این مرجع تقلید افزودند: انسان موجودی اجتماعی است و هر انسان بدون اجتماع نمی‌تواند زندگی کند، بنابراین باید برای رفع مشکلات و خدمات‌رسانی بهتر تلاش کرد.

معظم له بیان داشتند: پیامبر(ص) بر خدمت‌رسانی به جامعه و اهمیت خدمت‌رسانی در روایتی تأکید فراوان دارند.

 ایشان بابیان اینکه آدم زنده، تحرک دارد، و پذیرش مسئولیت برای خدمت‌رسانی بهتر به جامعه در همین رابطه است، اظهار داشتند: بر اساس روایات اگر کسی فریاد مسلمانی بشنود و به فریاد او نرسد، او مسلمان نیست، این نشان از اهمیت مسئولیت می‌دهد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: کسانی که در پست و مقام هستند بیشتر موردتوجه این نوع روایات هستند،باید به خدمت‌رسانی بپردازند. 

 معظم له بیان داشتند: کسی که در جامعه اسلامی پستی را قبول می‌کند، باید بداند در چه جایگاهی در نظام انقلاب اسلامی قرارگرفته و همین مسئله مسئولیت او را برای خدمت‌رسانی سنگین‌تر می‌کند.

 ایشان بابیان اینکه مسئولیت امانتی در دست مسئولین است و باید فردا قیامت  پاسخگوی اعمال باشند افزودند: بر اساس سیره اهل‌بیت(ع)، معیار افراد، خواندن نماز زیاد نیست، اگرچه باید باشد، ولی راست‌گویی و ادای امانت بسیار مهم است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشتند: نباید مسئول کشور برای رسیدن به منافع صداقت را زیر پا گذارد و به امانتی که در دست او است، خیانت کند.

این مرجع تقلید با اشاره به ریز گردهای استان خوزستان گفتند: درگذشته این مشکلات نبود، اما الآن این مشکلات زیاد شده، قطعاً دلیلی دارد که ازجمله آن‌ها خشک شدن آب‌ها زیرزمینی و چاه و قنات است.این مسئله جزء امور اجتماعی و مسئولیت‌های  اجتماعی است. مسئولین باید فکری برای این مشکل کنند و شهر اهواز را به شکل زمان گذشته برگردانند.

 

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha