پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اللهوردی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی گفت: یکی از عرصه هایی که امروزه وظیفه حوزه و روحانیت است که در آن وارد شوند، مسأله حفظ محیط زیست است. حفظ منابع طبیعی از جمله کارهای عام المنفعه‎ای است که دین نیز به آن توجه خاصی دارد، لذا ما در رابطه با منابع طبیعی و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست همیشه خود را ملزم می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی مدیر حوزه علمیه کرمان، در مراسم روز درختکاری که با حضور طلاب و روحانیون خواهر و برادر شهر کرمان و مسئولین منابع طبیعی استان برگزار شد، به سخنان مقام معظم رهبری درباره رابطه حوزه و انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری رابطه حوزه و نظام را مشخص نمودهاند و فرمودند حوزه مادر نظام و در حکم حامی نظام است، لذا حوزه و روحانیت در هر سطحی که بتوانند در جهت تقویت نظام قدمی بردارند وظیفه دارند که به صحنه بیایند و انقلابی عمل کنند.

وی در رابطه با تفاوت همکاری میان حوزه و مراکز دولتی در زمان پیش از انقلاب و بعد از آن، گفت: در پیش از انقلاب اسلامی متاسفانه فضای همکاری میان حوزه و دستگاه ها وجود نداشت، اما امروزه روحانیون با مسئولین دولتی که از بدنه مردم و خانواده‌های مومن انتخاب شده اند، ارتباط خوبی دارند و این موضوع باعث پیشرفت و تسریع حرکت انقلاب اسلامی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه کرمان افزود: یکی از عرصه هایی که امروزه وظیفه حوزه و روحانیت است که در آن وارد شوند، مسأله حفظ محیط زیست است. حفظ منابع طبیعی از جمله کارهای عام المنفعهای است که دین نیز به آن توجه خاصی دارد، لذا ما در رابطه با منابع طبیعی و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست همیشه خود را ملزم می‌دانیم.

وی ادامه داد: در همین راستا در چند سال گذشته هم در مدیریت حوزههای برادران و هم‌ خواهران اهتمام خاصی به هفته درختکاری شده و امسال نیز به همت مدیر کل منابع طبیعی جلسات مختلفی را برگزار کردیم تا مراسم روز درختکاری  به طور نمادین در کل استان با حضور روحانیون برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی خاطر نشان کرد: این همکاری اختصاص به این روز و این هفته تنها ندارد و حوزهها در طول سال باید وظیفه خود نسبت به ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست را انجام دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha