جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عرب زاده

حوزه/ حجت السلام محمد رضا عرب زاده گفت: طلبگی رسالتی اجتماعی است، در جامعه امروز ما علم حرف اول را می‎زند و اقشار مختلف جامعه با سطح علمی متفاوت پای منبر ما می‎نشینند و طلبه باید برای همه آن‎ها مطلب داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمان، حجت الاسلام محمد رضا عرب زاده معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه کرمان در سفر به جیرفت از مدرسه علمیه امام صادق(ع) بازدید کرد.

در طی این بازدید حجت الاسلام عرب زاده در دیدار با طلاب مدرسه امام صادق(ع) طلبگی را یک رسالت اجتماعی خواند و گفت: طلبگی رسالتی اجتماعی است که برای همه مکان‎ها و زمان‎ها است. طلاب باید این جایگاه را خوب بشناسند و قدر خود را بدانند تا خدای ناکرده آن را ارزان نفروشند.

وی به وظیفه طلاب اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه طلبه مبحث علم است و طلبه باید خوب درس بخواند تا در نهایت یک عالم شود. مشکلات جامعه امروز ما ناشی از عدم علم است. همه سرمایه ما در برنامه‎ریزی مناسب برای جامعه علم است. باید عالم شویم تا بتوانیم جامعه را رشد و ترقی دهیم.

معاون آموزش حوزه علمیه کرمان بیان داشت: طلاب باید از پایه اول تا پایه دهم تلاش وکوشش مستمر داشته باشند، تا ادبیات عرب و فقه و اصول را خوب فرا گیرند. البته مطالعات غیر درسی هم نیاز یک طلبه است، طلبه باید معلوماتش از دانشگاهیان، فرهنگیان و مردم جامعه خود بالاتر باشد.

وی در پایان افزود: در جامعه امروز ما علم حرف اول را می‎زند و اقشار مختلف جامعه با سطح علمی متفاوت پای منبر ما می‎نشینند و طلبه باید برای همه آن‎ها مطلب داشته باشد. یک تخصص که مورد علاقه خودتان هست را به‎صورت دقیق و مفصل مطالعه کنید و بر آن مسلط شوید. اگر یک طلبه می‎خواهد سرباز خوبی برای امام زمان(عج) باشد، باید علم را به خوبی فرا بگیرد تا ستاره درخشانی در جامعه باشد.

در پایان این دیدار حجت الاسلام عرب زاده به سوالات طلاب پاسخ داد. همچنین در ادامه، معاون آموزش حوزه علمیه کرمان با مسئولین و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) جیرفت دیدار کرد و در رابطه با مباحث آموزشی بحث و گفتگو کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha