جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید معاون تبلیغ حوزه کرمان از جنوب استان کرمان

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان از ۲۰ منطقه تبلیغی در شهرستان های فاریاب، کهنوج و منوجان بازدید و در جریان روند کار و مسائل و مشکلات مبلیغن این مناطق قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام سید قاسم معصومی با اشاره به بازدید حجت الاسلام رضایی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کرمان، از مناطق تبلیغی جنوب استان، گفت:  طی این سفر معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان از ۲۰ منطقه تبلیغی در شهرستان های فاریاب، کهنوج و منوجان بازدید و در جریان روند کار و مسائل و مشکلات مبلیغن این مناطق قرار گرفت.

وی افزود: در طی این سفر حجت الاسلام رضایی ضمن بازدید از مساجد، با مبلغین هجرت و مردم مناطق تبلیغی، دیدارهای جداگانه داشت و در جریان مشکلات و نیازهای تبلیغی آن مناطق قرار گرفت.

کارشناس معاونت تبلیغ حوزه علمیه کرمان به مشکلات روستاهای جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: مسائلی چون محرومیت، بی آبی، فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، بیکاری و اعتیاد عمده مشکلاتی است که مردم روستاهای جنوب استان با آنها درگیرند.

وی افزود: با سیاستی که معاونت تبلیغ در چند ساله اخیر در نظر گرفته سعی بر این شده که در تمامی مناطق از مبلغین بومی استفاده شود تا آنها با منطقه و مردم آشنا باشند و مشکلات آن مناطق را خود حس کرده باشند.

حجت الاسلام معصومی به عمده مشکلات تبلیغی جنوب استان اشاره کرد و ادامه داد: البته مبلغین این مناطق علاوه بر وجود مشکلات عمومی، با کمبود امکانات تبلیغی مواجه هستند و بعضی روستاها یا فاقد خانه عالم هستند و یا خانههای مناسبی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی این مشکلات در بعضی روستاها فعالیت مبلغین قابل تحسین بوده که در این میان میتوان به روستای ده کهان شهرستان کهنوج اشاره کرد که با تلاش مبلغ این روستا، در نماز جماعت صبح نزدیک به سی نوجوان شرکت میکنند.

حجت الاسلام معصومی افزود: معاونت تبلیغ حوزه علمیه کرمان روستاهای فعال و پیشرو را مورد توجه قرار داده و فعالین این روستاها را با اهدای هدایایی مورد تشویق قرار داده است.

کارشناس معاونت تبلیغ حوزه علمیه کرمان در پایان خاطر نشان کرد: این سفر در ضمن برنامه سالانه معاونت تبلیغ در بازدید از تمامی مناطق تبلیغی استان کرمان بوده است و در سفر بعدی تصمیم به بازدید از مناطق تبلیغی جنوب شرق استان را داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha