پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میرزاخانی استاد اخلاق حوزه علمیه جیرفت

حوزه / حجت الاسلام میرزاخانی گفت: طلاب باید خود راه تکامل را یاد بگیرند و سپس این راه را نشان مردم داده و در این مسیر راهگشای مردم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام میرزا خانی، استاد اخلاق حوزه علمیه جیرفت، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق این شهر، با بیان اینکه انسان دو نوع رشد و بلوغ دارد، گفت: بلوغ حیوانی را تقریباً همه ما تجربه می‌کنیم اما عرفا بلوغ معنوی هم برای انسان قائل هستند که بسیاری از انسان‌ها، در طول عمرشان آن را تجربه نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه بلوغ عرفانی بستگی به خود فرد دارد، ابراز داشت: طلاب باید هدفشان سیر دوم باشد و از رشد حیوانی و نباتی بگذرند و رشد معنوی خود را به دست آورند تا به مسیر حق‌تعالی راه پیدا کنند.

حجت‌الاسلام میرزاخانی خاطرنشان کرد: طلاب باید خود راه تکامل را یاد بگیرند و سپس این راه را نشان مردم داده و در این مسیر راهگشای مردم باشند.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید همواره خداوند را در زندگی خود دخیل بداند، ابراز داشت : زندگی باید رنگ خدایی داشته باشد و طلاب باید بیش از سایر اقشار جامعه در زندگی خود رنگ و بوی خدایی داشته باشند.

استاد اخلاق حوزه علمیه جیرفت اذعان داشت: طلاب باید علاوه بر درس، همتشان برای اعتقاد، عمل و ایمان نیز بیشتر از سایر مردم بوده و تمام کارهایشان برای رضای خداوند باشد.

وی تأکید بر اینکه تکریم استاد سبب موفقیت در زندگی خواهد شد، ابراز داشت: اگر تلاش و کوشش همراه با احترام به پدر و مادر باشد، راه رسیدن به موفقیت هموارتر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha