چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، در دیدار دکتر رضا احمدی، مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه ایلام، کار دست اندرکاران حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را عبادت خواند و گفت: باید با افراد سودجو که جنگل ها تخریب می کنند، برخورد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، در دیدار دکتر رضا احمدی، مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام، با تبریک هفته منابع طبیعی گفت: حفظ منابع طبیعی یک نوع عبادت است.

مدیر حوزه علمیه ایلام، کار دست اندرکاران حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را عبادت خواند و افزود: باید با افراد سودجو که جنگل ها تخریب می کنند، برخورد شود.

وی با اشاره به این که نظام هستی به هم تنیده شده است، اظهار کرد: وقتی یک درخت می‌کارید و به آن حیات می‌دهید، در حقیقت به نظام هستی خدمت کرده اید.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با بیان اینکه هر کسی باید نسبت به منابع طبیعی و حفاظت از آن برای نسل های آینده مقید باشد، گفت: حوزه علمیه نسبت به این امر مهم پیش قدم است و از هر طریقی آمادگی ترویج و فرهنگ سازی حفظ حفظ منابع طبیعی را دارد.

لزوم تشکیل گروه های تبلیغی «یاوران طبیعت»

حجت الاسلام یونس گلی، معاون امور طلاب و سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه ایلام نیز در این دیدار گفت: برای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست باید از ظرفیت مدارس، مساجد و حسینیه‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: مواردی چون برگزاری مسابقات عکس طبیعت، دل نوشته، خاطره نویسی در مورد طبیعت و کاشت نهال و درخت‌های میوه در مدارس از راه های فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی است.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه ایلام همچنین تشکیل گروه های تبلیغی «یاوران طبیعت» و برگزاری کلاس های آموزشی حفاظت از منابع طبیعی در مدارس و و دانشگاه ها را ضروری خواند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha