پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: خداوند گیاهان را در فصل پاییز نازا، عقیم، سفت و غیر قابل تحول می‌کند و در فصل بهار و با نزولات آسمانی به جنب و جوش در می‌آورد، رشد و نمو و زندگی دوباره می‌دهد و همه این تحولات نشانه‌هایی برای انسان‌های آگاه و بیدار برای خداشناسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در بازدید از مدرسه صالحیه قزوین، در جمع طلاب و اساتید این مدرسه، ضمن تبریک سال نو گفت: خداوند بهار، رویش، بارش و در مجموع تحول در طبیعت را بستر دریافت بیشتر معارف معنوی و الهی قرار داده است و اگر انسان سیر تحول در طبیعت را درک نکند، درک قرآن برایش مشکل خواهد بود.

وی افزود: هیچ کتابی گویاتر و تأثیرگذارتر از طبیعت برای درک قیامت و روز رستاخیز وجود ندارد، چرا که گیاهانی که در پاییز می‌میرند، در بهار رویش دوباره می‌یابند و در نهایت یاد قیامت و رستاخیز را در انسان‌هایی که به این رویش‌های دوباره دقت و توجه دارند، زنده می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: همان گونه که اکسیژن، آب، نور خورشید و خاک بستر رشد گیاهان را فراهم می‌آورد و با وجود آن‌ها گیاهان رشدی پیوسته می‌یابند، «ذکر» نیز زمینه رشد و بالندگی معنوی انسان را فراهم می‌آورد و این رشد و بالندگی معنوی است که انسان را از سایر موجودات متمایز می‌کند.

وی اظهار کرد: خداوند گیاهان را در فصل پاییز نازا، عقیم، سفت و غیر قابل تحول می‌کند و در فصل بهار و با نزولات آسمانی به جنب و جوش در می‌آورد، رشد و نمو و زندگی دوباره می‌دهد و همه این تحولات نشانه‌هایی برای انسان‌های آگاه و بیدار برای خداشناسی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha