جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی آیت الله اراکی در جشنواره بین المللی حجاب و پوشش اسلامی در اهواز

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: الگوپذیری و محبت به اهل‌بیت(ع)، «تشکیل جامعه» و «اطاعت‌پذیری» را در پی داشته و زمینه‌ساز وحدت حقیقی در جهان اسلام خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در نخستین جشنواره تخصصی حجاب و پوشش اسلامی، با اشاره به اینکه راه الگو گیری از بزرگان دین تعریف شده است، اظهارداشت: رهبران آن چنان در جامعه نفوذ می‌کنند که همیشه یک نوع وحدت و اتحاد حقیقی در بین آن‌ها و الگوپذیرنده به وجود می‌آید که در زیارت جامعه کبیره و حدیث «شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا» و «سلمان منا اهل البیت» به چنین مطلبی اشاره شده است.

وی، معنای الگو گیری را اتحاد و یکی شدن برشمرد و افزود: الگو گیری آن چنان مهم است که بر اساس روایات وارده اتباع محمد و آل محمد(ص) همچون آن‌ها در قیامت به مدارج اعلی می‌رسند و بانوان الگوپذیر از حضرت زهرا(س) آن‌چنان با بی‌بی دوعالم یکی خواهند شد که با حضرت فاطمه مدارج کمال را کسب خواهند کرد.

این مقام مسئول با اشاره به آیه مباهله اظهار داشت: در روایات ذکر شده که نام همه مؤمنان، محمد است و وحدت و یکی شدن با محبت به اهل‌بیت صورت می‌گیرد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه اهل‌بیت رسول خدا نمونه کامل یک خانواده پاک و طاهر و الگویی برای جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان شد: محبت نسبت به چنین خانواده‌ای واجب است و با چنین محبت جامعه پاک اسلامی شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه پیروی از رسول خدا(ص) همان تأسی و پیروی از اهل‌بیت(ع) است، تصریح کرد: چنین خاندانی همگی محمد هستند چراکه رسول خدا(ص) بیان داشت که «علی منی و انا من علی»، «فاطمه منی و انا من فاطمه»، «حسن منی و انا من حسن» و «حسین منی و انا من حسین» و این عبارت‌ها؛ گویای وحدت و اتحاد چنین خانواده‌ای است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه همه اعضا اهل‌بیت(ع) یکی هستند، ادامه داد: امت اسلام نیز خانواده رسول خدا(ص) است، به این معنا که هرکدام از اعضای چنین خانواده بزرگی ممکن است، یک محمد باشد.

این مقام مسئول بیان داشت: ممکن است در هرکدام از مسلمانان کمالات و خصائص حضرت ختمی‌مرتبت(ص) نمود یافته و ارزش‌های والای آن حضرت در کالبد چنین مسلمانی رسوخ کرده باشد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه رشد امت محمد بر سه رکن استوار است، تصریح کرد: الگوپذیری و محبت به اهل‌بیت(ع) از جمله ارکان است؛ چراکه چنین محبتی، تشکیل جامعه و اطاعت‌پذیری را در پی دارد البته چنین محبتی زمینه‌ساز وحدت حقیقی در جهان اسلام خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه کوتاهی و ضعف و سستی ما از سوی ائمه اطهار با عبادت و زهد جبران شده است، گفت: ائمه اطهار بر خود سخت گرفتند تا ما در آسایش باشیم و ما هم در پاسخ به مجاهدت‌هایشان، با خداترسی و کار روزمره تلاش به گام برداشتن در مسیر آن‌ها خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha