شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مقتدایی

معاون جامعه مدرسین گفت: دیدگاه‌های رهبری معظّم، عالی، حکیمانه و صددرصد اسلامی است و از یک جایگاه عظیم برخوردار است. لذا وقتی شارح بیانات امام راحل قرار گرفت، حرکت صحیحی را نشان خواهد داد که تضمین‌کننده‌ی کمال واقعی و سعادت دنیا و آخرت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، اعضای ستاد ترویج و بهره‌وری منشور حوزه و روحانیت ظهر امروز شنبه با آیت الله مقتدایی معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه دیدار کردند.

در این دیدار، آیت الله مقتدایی پس از استماع گزارش محتوا و رونمایی اثر و برنامه‌های ستاد ترویج، با تقدیر از تولید این اثر، گفت: امروز، ما را با این اثر و این مذاکرات، خوش وقت و خوشحال کردید. من معذرت می‌خواهم که روز رونمایی مسافرت بودم و نتوانستم در رونمایی حاضر شوم. البته اطّلاع از اثر هم به این کیفیت نداشتم؛ اگر قبلاً صحبت شده بود خیلی بهتر بود.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه افزود: این یک خدمت پایدار و ماندگار برای حوزه‌های علمیه و روحانیت است که امیدواریم برکاتش إن‌شاءالله در آینده نصیب روحانیت و حوزه‌های علمیه بشود و مخصوصاً برای طلّاب، راه و رسم و الگو قرار بگیرد که موجب رشد و تقویت علمی و تهذیبی در حوزه‌ها شود.

آیت الله مقتدایی گفت: واقعاً‌ منشور حضرت امام، پایه و اصل برای حرکت روحانیت و مسیر حوزه‌های علمیه است تا از هرگونه خطا و خطری مصون باشند و تکامل و کمال مطلوب برسند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران ادامه داد: اگر منشور حضرت امام با بیانات و نظرات مقام معظّم رهبری شرح و توضیح داده شود نور علی نور است.

وی خاطر نشان کرد: دیدگاه‌های رهبری معظّم، عالی، حکیمانه و صددرصد اسلامی است و از یک جایگاه عظیم برخوردار است. لذا وقتی شارح بیانات امام راحل قرار گرفت، حرکت صحیحی را نشان خواهد داد که تضمین‌کننده‌ی کمال واقعی و سعادت دنیا و آخرت خواهد بود.

آیت الله مقتدایی افزود: این موسوعه، یک مجموعه‌ی بسیار زیبا، بسیار عالی، بسیار قابل استفاده است و می‌تواند الگو باشد برای کسانی که در این مسیر حق و حقیقت حرکت کنند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه گفت: مناسب بود که از اوّل با شورای عالی رایزنی می‌شد تا خود شورای عالی برگزارکننده‌ی آن رونمایی باشد. گرچه مدیریت حوزه هم منصوب شورای عالی هستند و به هیچ‌وجه جدایی بین ما نیست ولی اگر رونمایی را از طرف شورای عالی قرار می‌دادید، جایگاه بهتر و مناسب‌تری پیدا می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: مناسب می‌دانم خود من این موسوعه را در جلسه‌ی شورا مطرح کنم و اگر نظر جدیدی در نشر و اطّلاع‌رسانی داشتند خدمت شما عرض خواهیم کرد.

آیت الله مقتدایی بیان داشت: امیدواریم این خدمت عظیم شما به روحانیت و حوزه‌های علمیه، مورد عنایت ویژه‌ی حضرت صاحب‌الأمر أرواحناله‌الفداء که صاحب حوزه‌های علمیه هستند قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: این اثر، خدمت مستقیم به امام زمان (عج) است و حتماً باید در کتابخانه‌های مدارس علمیه در دسترس باشد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: به چاپ اثر اکتفا نکنید؛ حتماً برنامه‌ای بگذارید و دنبال کنید که هم این آثار توزیع شوند و در اختیار حوزویان قرار بگیرند. پول و بودجه‌ای که برای این کارها هزینه شود واقعاً مورد رضای امام زمان(عج) است. بعد از ترویج، پیگیر تأثیر هم باشید؛ از هر مدرسه‌ای پیگیر شوید که طلاب و اساتیدشان چه نتیجه‌ای از این اثر گرفته‌اند.

وی اظهار داشت:  این اثر به‌طور گسترده توزیع شود و برای مطالعه و پژوهش و مقاله‌نویسی و مثلاً مسابقه، مورد تأکید هم قرار گیرد و بعد از آن هم نتایجش رصد شود که آن تنایج، خیلی مهم است. لذا هم تبیین و ترویج و هم نتیجه‌گیری را در برنامه قرار دهید.

آیت الله مقتدایی ابراز داشت: ان‌شاءالله مزید توفیقاتتان روزافزون باشد و مورد عنایت حضرت بقیّةالله الأعظم باشید. از خدا می‌خواهیم که توفیق پیدا کنیم و این اثر را مطالعه کنیم و از آن استفاده کنیم.

در این دیدار، یک دوره از موسوعه‌ی 15جلدی منشور حوزه و روحانیت (کتاب مرجع دیدگاه‌ها و مطالبات حوزوی امام خامنه‌ای) به حضرت آیت‌الله مقتدایی به عنوان نماینده شورای عالی سیاستگذری حوزه‌های علمیه‌ی کشور اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha