پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
روحانی نژاد

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، تعداد معتکفان سال ۹۶ را ۷۷۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به معتکفین سال گذشته رشد ۲۱ هزار نفری داشته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد، معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی، ظهر امروز در نشست خبری، اعتکاف را از برکات و رویش های انقلاب اسلامی برشمرد.

وی، تعداد معتکفان سال 96 را 770 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد نسبت به معتکفین سال گذشته رشد 21 هزار نفری داشته، البته تعداد متقاضیان بیشتر بود ولی امکانات برای پذیرش آن ها فراهم نبود و این نشان می دهد در صورت آماده بودن بستر جمعیت معتکفین میلیونی می شود.

حجت الاسلام روحانی نژاد با یادآوری این موضوع که اعتکاف را تنها می توان در مساجد جامع برگزار کرد، خاطرنشان ساخت: در سال جاری مراسم اعتکاف در بیش از 6 هزار مسجد برگزار شد.

وی ادامه داد: حدود 70 درصد معتکفین سال 96 جوانان بودند که از این جمعیت نیز بیش از 60 درصد را بانوان تشکیل می دادند. البته امسال حضور بانوان در اعتکاف 8 درصد کاهش و حضور آقایان 26 درصد افزایش داشت.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، اکثر معتکفین را تحصیلکرده ها برشمرد و یادآور شد: تنها 15 هزار نفر از معتکفین سال 96 بی سواد بودند. بیشتر معتکفین دانشجویان و طلاب هستند که جمعیت آن ها به بیش از 244 هزار نفر می رسد.

وی افزود: در مراسم اعتکاف سال جاری بیش از 557 هزار نفر از شهرها و 213 هزار نفر از روستاها شرکت کردند. آمار معتکفین مجرد و متأهل نیز تقریبا با یک دیگر برابر است.

حجت الاسلام روحانی نژاد تأکید کرد: در اعتکاف سال 96 بیش از 193 هزار نفر برای بار نخست، بیش از 192 هزار نفر برای بار دوم، بیش از 157 هزار نفر برای بار سوم و بیش از 232 هزار نفر برای بیشتر از سه بار شرکت کردند.

وی همچنین از تشکیل 330 جلسه برای بررسی مسائل مربوط به اعتکاف خبر داد و گفت: هیچ هزینه دولتی برای اعتکاف وجود ندارد و خود مردم آن را پرداخت می کنند. از خیرین نیز درخواست داریم در این امر ثواب شرکت کنند.

این استاد حوزه، مؤثرترین افراد در مراسم اعتکاف را ائمه جماعت و هیأت امنای مساجد دانست و تصریح کرد: با حوزه های علمیه هماهنگی کردیم تا مبلغان را به مناطق مورد نیاز اعزام کنند.

وی با تأکید بر این که ثبت نام در اعتکاف به دو صورت حضوری و اینترنتی صورت می گیرد، بیان داشت: مسئولیت ثبت نام معتکفین با سازمان تبلیغات است به همین دلیل هیچ بخشی نباید بدون هماهنگی سازمان اقدام به این کار بکند.

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان این که اعتکاف سال 97 در 11، 12 و 13 فروردین برگزار می شود، از آغاز ثبت نام آن خبر داد و عنوان داشت: پیش بینی می کنیم از این مراسم استقبال ویژه ای صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha