سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ مراسم اعتکاف در  مسجد اعظم قم

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امسال قریب به ۱۴ هزار مبلغ اجرای برنامه های اعتکاف را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، سیدرضا معممی مقدم، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان، در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به اینکه اعتکاف فرصتی مغتنم برای بازگشت به خویشتن است، گفت: خلوت انسان مشتاق با خالق خویش از برکات و ثمرات معنوی اعتکاف است .

وی با اشاره به اینکه اعتکاف تمرین مراقبت، تفکر، محاسبه نفس و استغفار و دعا است، خاطر نشان کرد: اعتکاف هر چند عمل فردی و عبادی است، ولی کارکرد اجتماعی دارد و  تلاشی برای خودسازی نفس در راستای ساختن جامعه سالم و معنوی است .

معممی مقدم با اشاره به اینکه منشاء همه آسیب های اجتماعی ضعف اعتقادات دینی است، افزود: با تعمیق و نهادینه کردن اعتقادات دینی می توان افراد جامعه را در برابر آسیب های اجتماعی  مصون ساخت.

ضرورت استقرار مبلغ معتکف در بین معتکفان

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد مبلغ معتکف در بین معتکفان در این ایام در مساجد مستقر شود، گفت: حضور مبلغان معتکف موجب تعمیق پیوند حوزه و معتکفان است و در این خصوص ضرورت دارد مبلغان در سه رروز ایام اعتکاف خود نیز معتکف شوند .

مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این که اعتکاف در تراز اسلامی، موجب کارآمدی دین در جامعه خواهد شد، بیان داشت: فرهنگ سازی در جهت وقف اعتکاف و بهره مندی از موقوفات اعتکاف باید همواره مد نطر معتکفان قرار گیرد .

معممی مقدم با اشاره به این که سازمان تبلیغات از سال ۷۴ به عنوان متولی در بحث اعتکاف ورود پیدا کرده، گفت:سازمان تبلغات اسلامی در بحث اعزام مبلغ و برگزاری تمهیدات این جریان عبادی مردمی رسالت خود را با برنامه ریزی انجام خواهد داد.

وی با اشاره به این که همایش رجبیون امسال در کشور برای برگزاری مطلوب اعتکاف برگزار خواهد شد یادآور شد: امسال قریب به ۱۴ هزار مبلغ اجرای برنامه های اعتکاف را بر عهده دارند

مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: امسال پاسداشت مدافعان حرم با هدف نکوداشت و دعوت از خانواده های شهدا با محوریت تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم محسن حججی در روز پایانی اعتکاف برگزار می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha