چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مراسم معنوی اعتکاف تمرین بندگی خالصانه در برابر خدا است و حضور جوانان و نوجوانان در سال های اخیر بسیار چشمگیر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف ضمن عرض تبریک فرا رسیدن سال جدید به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف از ۱۱ تا سیازدهم فروردین ماه اشاره کرد و گفت: مراسم معنوی اعتکاف تمرین بندگی است در برابر خدای متعال و این تنها یک عبادت نیست بلکه مجموعه ای از عبادت هاست و باید این حضور زمینه رشد و تعالی انسان را فراهم کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بیش از 340 مسجد در مازندران، افزود: فرصت معنوی اعتکاف، انسان ساز و ظرفیت ساز است برای یک انسان معتکف، که باید قدر این فرصت ارزشمند را دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، مراسم معنوی اعتکاف را از مهم ترین عبادت های اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اعتکاف نوعی کناره گیری از فعالیت های روزمره است و زمينه  حضور و قرب الي الله را براي یک انسان معتکف فراهم می کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم معنوی طی سال های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: حضور پر شور و شعور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف نشان از عمق باورهای دینی این قشر در جامعه اسلامی دارد و باید برای حضور هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف ۹۷ برنامه ریزی منسجم و هدفمندی داشت.

حجت الاسلام ناصرشکریان در ادامه ضمن ارائه گزارشی از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سال های گذشته، خاطر نشان کرد: اعتکاف به نوعی هم عبادت فردی و هم عبادت اجتماعی است که باید برای ساماندهی این شبکه اجتماعی معنوی و تسهیل حضور جوانان و نوجوانان و همه آحاد جامعه برنامه ریزی دقیق داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران، اعتکاف را یک شبکه اجتماعی معنوی در کشور دانست و یادآور شد: مراسم معنوی اعتکاف بعد پیروزی انقلاب اسلامی در کشور رونق گرفت و یکی از رویش های انقلاب اسلامی است و امروز با توجه به شرایط جامعه اسلامی و افزایش گسترده آسیب های اجتماعی می تواند بهترین مولفه در جهت کاهش و یا رفع آسیب های اجتماعی در کشور باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است، خاطرنشان کرد: اعتکاف عبادتى مستحبى و تقرب جویانه و داوطلبانه است که روزه روز سوم آن رنگ وجوب مى ‏گیرد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود اعتکاف را فرصت مناسبی برای دوری از زندگی مادی و راز و نیاز با خداوند بیان کرد، گفت: اعتکاف نقطه اوج تحول انسانی و حرکت از طبیعت به فطرت است و در این ایام زمینه این تحول فراهم می شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تاکید بر این که اعتکاف تنها یک عبادت نیست، بلکه مجموعه ای از بهترین عبادات را به همراه دارد، اضافه کرد: عباداتی که هر یک به تنهایی برای پیشبرد انسان در مسیر بی انتهای کمال، دارای آثار و برکات فراوان و فضیلت بسیارند، تنها جزئی از این عبادت به حساب می آیند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha