شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بزرگترین گردهمایی میان ادیانی به زودی در تورنتوی کانادا برگزار می شود

حوزه/ برنامه ریزی ها برای برگزاری بزرگترین و متنوع ترین گردهمایی میان ادیان متعلق با عنوان «پارلمان ادیان جهانی» در ماه نوامبر ۲۰۱۸ میلادی در مرکز کنوانسیون های مترو تورنتوی کانادا انجام گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از aboutislam، در نشستی که اخیرا در تورنتوی کانادا میان نمایندگانی از سازمان های مذهبی، سیاسی و مدنی برگزار شد، برنامه ریزی ها برای برگزاری بزرگترین و متنوع ترین گردهمایی میان ادیان متعلق به صاحبان ادیان و باورهای مذهبی مختلف با عنوان «پارلمان ادیان جهانی» در ماه  نوامبر 2018 میلادی در مرکز کنوانسیون های مترو تورنتو انجام گرفت.

باب رایی که در شورای مشورتی ملی پارلمانی بوده است، درباره برپایی این اجلاس هشت روزه، گفت: موضوعات همایش تا حد زیادی در ارتباط با مسائل کنونی جامعه، حقیقت و آشتی و درک ما از رابطه ما با سرزمین و حس تعهد ما به کسانی است در قرن ها به حاشیه رانده شده اند.

وی در ادامه افزود: ما همچنین دورهم جمع می شویم در زمانه ای که دنیا در تنش و درگیری عمیق به سر می برد و هر روزه هزاران نفر به دلیل انفجار بمب ها جان خود را از دست می دهند و یا اینکه مردم دسترسی کافی به آب و مواد غذایی ندارند و همچنین بسیاری از مردم در همین اجتماعات ما در لبه پرتگاه فقر و نیازمندی به سر می برند.

وی در سخنانش با اشاره به ویژگی های این اجلاس گفت: انتظار می رود «پارلمان ادیان جهانی» بیش از 10 هزار شرکت کننده را از 70 کشور مختلف و همچنین 200 فرهنگ مذهبی متفاوت و افراد معنوی را از سرتاسر جهان به خود جلب کند.

در این اجلاس بیش از 500 کارگاه آموزشی، اجراها، نمایشگاه های هنری و جلسات عمومی به عنوان فرصت هایی برای تفکر و تعامل در دسترس هستند. موضوعات مهم اجلاس عبارتند از:

«کرامت و برابری زنان، حقوق بشر افراد بومی و معنویت، ظهور رهبران جهان در دنیای امروز، مبارزه با نفرت و حفظ محیط زیست»

موضوع محلی اجلاس قرار است « وعده انسجام، قدرت عشق، پیروزی درک جهانی، سازگاری و تغییر» باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha