پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم افطاری در یکی از بزرگترین کلیساهای تورنتو برگزار شد + تصاویر

حوزه/ موسسه گفتمان میان فرهنگی با همکاری اعضای کلیسا، اقدام به برگزاری افطار میان ادیانی در کلیسای اتحادیه متروپولیتن، یکی از بزرگترین کلیساهای این شهر کانادایی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، کلیسای اتحادیه متروپولیتن، یکی از بزرگترین کلیساها در جنوب شهر تورنتو در کشور کانادا، میزبان شام افطاری با حضور جمعی از مسلمانان و مسیحیان شهر بود. در این مراسم 150 نفر، مسلمانان را در حین باز کردن روزه همراهی کردند.

موسسه گفتمان میان فرهنگی با همکاری اعضای کلیسا، میزبان این نشست بودند.

عظیم شمشیف، معاون مدیر اجرایی این موسسه در جمع شرکت کنندگان در مراسم افطاری گفت: ما بی نهایت خرسندیم که شما در این گردهمایی به ما پیوسته اید. این سومین سال است که در کلیسا مراسم افطاری برگزار می کنیم.

رمضان فرصتی برای تقویت زندگی معنوی

وی افزود: رمضان ماهی مبارک و ویژه است که هر ساله  1.7 میلیارد مسلمان در سرتاسر جهان آن را برگزار می کنند. در این ماه مسلمانان از خوردن و آشامیدن دوری می کنند؛ اما رمضان فقط درباره نخوردن نیست، بلکه زمان انعکاس درونی و عزت و احترام به خدا و تلاش برای داشتن یک شخصیت اخلاقی بهتر نیز می باشد. مسلمانان به رمضان به شکل فرصتی برای تقویت زندگی معنوی شان می نگرند.

او خاطر نشان کرد: ماه رمضان جدا از اینکه ماه خلوص، پاکیزگی و معنویت و روحانیت می باشد، ابعاد اجتماعی و فرهنگی زیادی نیز دارد. این ماه راهی برای تجربه گرسنگی افراد بی بضاعت جامعه، ایجاد همدلی برای دستیابی به خوشبختی و قدردان بودن برکت های زندگی است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha